کد خبر: ۹۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد:

عاملان آتش‌سوزی کوه برز خرقه دستگیر و روانه زندان شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد از شناسایی و دستگیری هفت نفر از عاملان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در کوه برز خرقه این شهرستان خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالحمید بهبودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد در نشست خبری در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: آتش‌سوزی در کوه برز خرقه از ساعت 17 روز دوشنبه 18 مردادماه گذشته آغاز شد و پس از چند مرحله مهار، درنهایت در 22 این ماه به‌صورت کامل مهار شد.

وی افزود: پس از اطفا کامل حریق، بلافاصله عملیات شناسایی برای دستگیری متهمان احتمالی آغاز شد تا اینکه بر اساس تحقیقات محسوس و نامحسوس مأموران یگان حفاظت این اداره، هفت نفر از عاملان را برحسب دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان توسط مأموران فرماندهی انتظامی فیروزآباد دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد ادامه داد: پس از انجام تحقیقات لازم توسط مراجع مربوطه، متهمان با قرار صادره از طرف دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

بهبودی اضافه کرد: بنابر درخواست این اداره، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در آخرین روز آتش‌سوزی به‌وسیله هواپیمای آب‌پاش که در محل مستقر بود، از اراضی سوخته شده بازدید کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: این اداره با قاطعیت تمام با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی و شورای حفاظت و پیشگیری از تخریب عرصه‌های ملی این شهرستان، با اشخاصی که مبادرت به تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی، ایجاد حریق، کت‌زنی (سقزگیری)، قطع اشجار جنگلی و حمل ذغال و هیزم جنگلی در عرصه‌های ملی می‌کنند، برابر مقررات برخورد می‌کند.

وی گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد با شماره تلفن‌های 1504، 38728004، 38728003 و 38723241 آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی مردم این شهرستان در زمینه این‌گونه موارد است.


منبع: فارس
نظرات بینندگان