کد خبر: ۹۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
وزیر کار حاضر به پاسخگویی نیست؛

بزرگترین واحد تولید آنتی بیوتیک ایران گرفتار سوء مدیریت شستا شد

کاهش شدید سهم بازار و سوء مدیریت، بزرگترین کارخانه آنتی بیوتیک سازی ایران را در معرض تعطیلی قرار داده است.
به گزارش شیرازه، محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از بروز سوء مدیریت در بزرگترین واحد تولید آنتی بیوتیک ایران در پنچ کیلومتری ساری ابراز تاسف کرد و به مشرق گفت: کارخانه آنتی بیوتیک سازی ساری به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید دارو در کشور با قابلیت تامین بخش عمده ای از نیاز آنتی بیوتیک کشور محسوب می شود که متاسفانه به دلیل سوء مدیریت مدیران شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با مشکلات متعددی در عرصه تولید، سهم بازار و رفع نیازهای معیشتی کارکنان مواجه است.
 
وی با تاکید بر اینکه این کارخانه در طول چند سال گذشته نتوانسته است سهم قابل قبولی از بازار دارویی را به دست آورد، افزود: عدم ارتقای سطح داروهای تولیدی و نداشتن مدیریت مناسب برای بازار فروش باعث شده تا این کارخانه عظیم سهم خود را در بازار از دست بدهد و کارگران آن نیز با مشکلات معیشتی روبرو شوند.
 
دامادی که چندی پیش در تذکری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار پاسخگویی مجموعه تحت مدیریت او درخصوص عملکرد این شرکت شده بود، گفت: متاسفانه ربیعی برخلاف رویه معمول، در پاسخ به تذکر نمایندگان مردم نه خود برای پاسخگویی حاضر شد و نه همکارانش را برای این کار مامور کرد. به همین دلیل در صورتیکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پاسخ مناسبی به تذکر بنده ندهد، درخواست تحقیق و تفحص از شستا را خواهم داد.
 
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی مشکلات این واحد دارویی را رو به  حاد شدن دانست و اظهار داشت: کارخانه آنتی بیوتیک سازی ساری سابقه اعتصاب کارگری را نیز دارد که امیدواریم با ورود به موقع وزیر و مسئولان سازمان تامین اجتماعی به موضوع، کار این مجموعه نیز به تعطیلی نکشد.
 
دامادی با تاکید بر اینکه در اداره امور کشور به خصوص مواردی که مستقیما با سلامت و معیشت مردم در ارتباط است، اهل تعارف نیستیم، گفت:بارها نسبت به وضعیت بحرانی این مجموعه تذکر داده ام و تنها عکس العملی که دریافت کرده ام، تماس معاون سیاسی استانداری و تاکید بر دوستی او با مسئولان کارخانه و البته درخواست پس گرفتن تذکر بود!
 
وی با بیان اینکه نمی توان وجود دست های پشت پرده برای تضعیف این کارخانه و سواستفاده برای واردات آنتی بیوتیک را رسما رد یا تایید کرد، گفت: تمامی این مسایل و شبهات باید در جلسه ای مشترک با وزیر بررسی شود، درغیر اینصورت مجبور به تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و شرکت های زیر مجموعه شستا هستیم.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان