کد خبر: ۹۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
فرمانده سپاه ناحیه مھر خبر داد:

شناسایی پیکر پاسدار شهید محمد رشیدی پس از 34 سال

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مھر از شناسایی پیکر شهید محمد رشیدی پس از 34 سال خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از  عصر مھر، ، پاسدار شهید محمد رشیدی سال 43 در روستای چاھو از توابع بخش مرکزی شهرستان مھر دیده به جهان گشود.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی برای یاری‌رساندن به خانواده وارد بازار کار شد و سپس به شیراز رفت و با معلم اخلاق و شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب آشنا شد و در دروس این استاد فرزانه شرکت می‌کرد. با اوج‌گیری نهضت اسلامی در شیراز و آبادان، به تبلیغ اندیشه‌ھای امام پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب، جوانان محل را در پایگاه مقاومت سازمان‌دهی کرد و با تجاوز دشمن به مرزهای کشور، سراسیمه به‌سوی جبهه شتافت و به ستاد جنگ ھای نامنظم شهید چمران پیوست و همزمان با شهادت شهید چمران در دھلاویه مجروح شد.

مدتی بعد به سپاه پاسداران پیوست و در جبهه‌ھای سوسنگرد، گیلان غرب و شلمچه حماسه آفرید. سرانجام در عملیات رمضان در منطقه شلمچه در حالی‌که با یک گروه 30 نفری مشغول پاک‌سازی مواضع دشمن بود با تنی مجروح در اطراف بصره به محاصره دشمن درآمد.


مهدی قادری صبح امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که پیکر پاک پاسدار شهید محمد رشیدی پس از 34 سال شناسایی شد، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید از طریق انجام آزمایش‌های دی.ان.ای شناسایی شده است.

وی بابیان اینکه شهید رشیدی از شهدای مفقودالجسد شهرستان مھر است که در سال 60 به عضویت گروه فدائیان اسلام وفاداران شهید نواب صفوی درآمد، بیان داشت: این شهید بزرگوار در سال 61 در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به شهادت رسید که خبر بازگشت و شناسایی پیکر مطهر وی صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولان مھر به خانواده ایشان اطلاع داده شد .

وی در گفتگو با خبر نگار عصر مهر  با بیان اینکه پیکر این شهید یکشنبه هفتم محرم وارد شهرستان مهر میشود تصریح کرد: یک شنبه پس از تشییع پیکیر ایشان در شهرستان مهر سپس در روز دوشنبه 8 محرم به زادگاهش در روستای چاهو منتقل می شود تا پس از وداع با پیکر شهید در گلزار شهدای آنجا آرام گیرد.
برچسب ها: تفحص ، شهید ، قادری ، رشیدی
نظرات بینندگان