حالت تاریک
دوشنبه, 09 تیر 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی شیرازه هستید؟
در بحران اخیر، هتل‌ها در کنار مردم ایستادند
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

در بحران اخیر، هتل‌ها در کنار مردم ایستادند

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گفت: در پی وقایع اخیر و در جریان جنگ ۱۲ روزه، جامعه هتلداران کشور با ارائه تخفیف‌های ۵۰ تا ۹۰ درصدی، خدمات رایگان و اسکان اضطراری، برگ زرینی از مسئولیت‌پذیری و همدلی ملی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی هتل‌داران که به منظور بررسی وضعیت گردشگری و هتل‌داری کشور پس از وقایع اخیر در هتل بابا طاهر برگزار شد، اظهارکرد: از نخستین دقایق آغاز جنگ، وزیر میراث‌فرهنگی با مدیریت میدانی در صحنه حاضر بود.

وی به جایگاه ممتاز وزیر میراث‌فرهنگی در هیأت دولت اشاره کرد و افزود: مسائل و پیشنهادات مطرح‌شده در این جلسه به‌صورت دقیق از سوی وزیر دسته‌بندی و برای پیگیری به هیأت دولت و رئیس‌جمهور منعکس می‌شود.

در این نشست جامعه هتلداران ایران با ارائه گزارشی جامع از اقدامات خود در جریان جنگ ۱۲ روزه، از نقش مسئولانه، حمایتی و ایثارگرانه هتل‌ها و مراکز اقامتی در سراسر کشور سخن گفتند؛ روایتی از همدلی ملی، گذشت اقتصادی و تعهد حرفه‌ای در مواجهه با بحران.

رؤسا و نمایندگان جوامع هتلداران و تشکل‌های اقامتی از سراسر کشور، با تأکید بر همگرایی ملی، از اقدامات مؤثر هتل‌ها در ارائه خدمات رایگان یا تخفیف‌دار، اسکان اضطراری، حمایت از گردشگران و حفظ انسجام حرفه‌ای در شرایط بحرانی گزارش دادند.

تخفیف‌های ۵۰ تا ۹۰ درصدی هتل‌ها

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: هتلداران در کشور در ۱۲ روز جنگ به مسافران ۵۰ تا ۹۰ درصد تخفیف دادند و در برخی استان‌ها مانند کیش، همکاری‌ها فوق‌العاده بود.

جمشید حمزه‌زاده با تأکید بر حفظ حقوق کارکنان هتل‌ها در شرایط بحرانی افزود: با وجود فشارهای مالی، حقوق و مزایای پرسنل سر موعد پرداخت شد.

کمپین «پناه آرامش» در هتل‌های پارسیان

مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان با اشاره به راه‌اندازی کمپین «پناه آرامش» در این مجموعه گفت: در این طرح ۵۰ درصد تخفیف برای عموم مردم در نظر گرفتیم.

محمدعلی ابوطالبی افزود: با وجود آسیب ۷۰ میلیارد تومانی در اثر کاهش رزرو، کنار مردم ماندیم و مأموریت ملی خود را فراموش نکردیم.

خدمت‌رسانی رایگان در برخی استان‌ها

عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتل‌داران کردستان، گفت: با وجود کنسلی برخی رزروها، چندین هتل استان خدمات رایگان به مسافران ارائه کردند.

هتل‌های رایگان در گیلان

حسن مهرور اصل رئیس جامعه هتل‌داران گیلان نیز با بیان اینکه «در دولت چهاردهم تحولی در گردشگری استان شکل گرفت»، اذعان کرد: در جنگ ۱۲ روزه، برخی هتل‌ها تا صددرصد تخفیف ارائه کردند.

همچنین شاهرخ محمدزاده رئیس جامعه مهمان‌پذیران تهران گفت: هم‌راستا با هتلداران، مهمان‌پذیرها نیز با دستورالعملی یکسان، تخفیف‌های گسترده‌ای در سراسر تهران ارائه دادند.

ضرورت صندوق حمایت از مراکز اقامتی در بحران‌ها

علیرضا تابش مدیرعامل هگتا، پیشنهاد ایجاد صندوق یا تشکل حمایتی برای پشتیبانی از مراکز اقامتی در زمان بحران را ارائه کرد و گفت: باید روایت درستی از این همدلی‌ها منتشر شود. این روایت، سرمایه اجتماعی ماست.

۳۹۰۰ تخت آماده و مدیریت هوشمند در بحران

فریبا عباسی مدیرعامل گروه هتل‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی، از راه‌اندازی ستاد بحران در همان ساعات اولیه جنگ خبر داد و گفت: با ظرفیت سه هزار و ۹۰۰ تخت، موفق شدیم با برنامه‌ریزی منسجم، خدمت‌رسانی مستمری داشته باشیم. هیچ اخلالی در روند پذیرش و اسکان مسافران ایجاد نشد.

تورگردانان؛ نیازمند برنامه‌ریزی نجات‌بخش

ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران با توجه به شرایط دشوار آژانس‌داران و هتل‌داران گفت: برای عبور از این وضعیت به برنامه‌ریزی دقیق و حمایتی نیاز داریم. امید است با تدبیر دولت، مسیر بازسازی و رونق گردشگری ایران هموار شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!