حالت تاریک
یکشنبه, 07 تیر 1405
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی شیرازه هستید؟
از عاشورای محرم تا عاشورای رمضان
یادداشت؛

از عاشورای محرم تا عاشورای رمضان

سلام بر خون سید علی، سلام بر پیکر خونینی که چهار ماه است، بر قلب و جان‌مان او را تشییع می‌کنیم که تشییع به این ایستادگی، ایستاده در برابر غبار فتنه‌های صهیون...

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، ساعت، 10:20 دقیقه بامداد روز شنبه عاشورای «دهم» ماه رمضان ۱۴۴۷«۹ اسفند ۱۴۰۴»، دژخیم صهیونی آمریکایی برای از هم پاشیدن جبهه مقاومت اسلامی خیمه‌گاه امام غیرمعصوم شیعیان و رهبر ایرانیان را در یورشی ناجوانمردانه و کفتارگون، با هواپیماهای خود چندین بار بمباران کرد؛ تا امام سید علی خامنه‌ای را همچون سبطین، با لبانی تشنه و روزه‌دار به دهشتناک‌ترین شیوه، به شهادت رساند.

این همان آرزویی بود که رهبر شهید در تاسوعای سال ۱۳۷۹ و پیشتر در تیرماه ۱۳۷۸ از آن سخن گفته بود:

روز تاسوعا چو شد رهبر خطیب - بانگ زد چون جد خود حیدر نهیب - من حسینی هستم عاشورائیم - بیم طوفان نیست من دریابیم

در همان هنگام، دژخیم صهیونی آمریکایی، بیش از ده مدرسه و آموزشگاه را نیز در شهرهای گوناگون ایران بمباران کرد؛ میناب، قزوین، زنجان، تبریز، کرمانشاه و... که کربلای دبستان شجره میناب با ۱۶۸ شهید کودک و نوجوان و برخی پدران و مادران‌شان بیشتر دیده شد.

از همان هنگام ایران ما در یک جنگ ۴۰ روزه، کربلایی و عاشورایی ایستاد و به گفته رهبر شهید، مبعوث شد تا شور و شعور و شعر و شمشیر برآمده از خون خود را بر ناو و جنگنده و پهپاد و .... جنگ‌افزارهای مدرن دشمن ددمنش، به پیروزی برساند و بار دیگر بانگ عاشورای حسین را برآورد که:

تا خون مظلومان به جوش استآوای عاشورا به گوش است

و این راز و رمزی است که از عاشورای رمضان تا عاشورای محرم، ۱۱۵ روز حماسه ایستادگی را به گوش جهانیان رساند که شهید دکتر علی شریعتی گفته بود:آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که می‌مانند باید کاری زینبی کنند.

و مرحوم آیت‌الله شیخ اسدالله ایمانی که می‌گفت:

گذار از عاشورا تا اربعین، پیوندگاه شور و شعور است.

آری بار دیگر، شیعه مبعوث شده بود تا بانگ هیهات من الذله حسین را به رخ جهانیان بکشاند که پیرو راه حسین زیر بار ستم‌پیشگان روزگار نخواهد رفت و همچنان که شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان با پیروی از راه رهبرشهید در این ۱۱۵ روز بارها گفت:

ما عاشورایی خواهیم جنگید...

۱۱۵ روزی که همه جهان تشیع مبعوث شد. بعثت در خون و آتش و دود... بعثتی به درازای همه گذشته انسان، بعثتی از رمضان تا محرم، بعثتی از تنگنای شعب تا تنگنای کربلا، بعثتی از خدیجه تا حسین، بعثتی عاشورایی که بر جهان خفته بانگ زند:

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

بعثتی در خون با بیعتی بر دوش، و رهبرانی برآمده از نبردگاهی سهمگین که هرچند بیمار و زخمی آوردگاه، برآمده از بعثت خون، بانگ حقیقت را به گوش و جان جهانیان بنشانند.

سلام بر مجتبایی که چونان سجاد از خیمه‌گاه به آتش کشیده، لوای رهبری بر دوش کشید و «علی‌الاصول» سخنی از گلوگاه حقیقت دارد. سلام بر شهیدان عاشورایی تا عاشورا

سلام بر خون سید علی، سلام بر پیکر خونینی که چهار ماه است، بر قلب و جان‌مان، او را تشییع می‌کنیم که تشییع به این ایستادگی، ایستاده در برابر غبار فتنه‌های صهیون...

سلام بر حسین که راه ایستادگی زیر پرچم آزادگی را به ما آموخت و سلام بر عباس، که بیرق آن را برافراشت و سید علی زیر آن علم، علامت حقیقت‌جویی در برابر ستم‌پیشگان روزگار شد.

نویسنده: محمدمهدی اسدزاده 

فعال رسانه

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!