
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش فارس:
اجرای طرح «مدرسه تابستانه» ابلاغ شد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: با هدف توانمندسازی مدیران، معلمان و دانش آموزان در دوره ابتدایی اجرای طرح «مدرسه تابستانه» در استان ،در دستور کار قرار گرفته است.
ژیلا حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی شیرازه گفت: در راستای سیاست دولت چهاردهم مبنی بر کیفیتبخشی آموزشی، طرح ابتکاری «مدرسه تابستانه» باهدف توانمندسازی چهار گروه؛ مدیران، معلمان، والدین و دانشآموزان در دوره ابتدایی در استان فارس در حال اجراست.
وی ادامه داد: در این طرح که از ۲۰ خردادماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۱۸ تا ۱۹ عصر مخاطبان میتوانند در بستر فضای مجازی از این برنامه آموزشی بهرهمند شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزشوپرورش فارس با اشاره به در این طرح یکصد روزه گروههای هدف؛ مدیران، معلمان، دانشآموزان و والدین میتوانند بهتناسب نیاز خود از آموزشهای ارائه شده بهرهمند شوند افزود: ارتقای سواد پایه، شامل دروس؛ فارسی، علوم و ریاضی، سواد دیجیتال، تربیت عاطفی اجتماعی دانشآموزان، اصلاح روشهای تدریس و تقویت فرهنگ کتابخوانی و پژوهش و …، موضوعات اصلی طرح «مدرسه تابستانه» را تشکیل میدهند.
حیدری با اشاره به اینکه همه گروهها میتوانند در هر روز در کلاسها حضور یابند گفت: اما بر اساس برنامه زیری پیشبینیشده این کلاسها روزهای؛ شنبه و یکشنبه هر هفته با موضوع سواد پایه و سواد دیجیتال و فناورانه و کاربرد هوش مصنوعی در آموزش، ویژه معلمان و دانشآموزان، دوشنبهها با موضوع تربیت عاطفی ویژه اولیا، سهشنبهها با موضوع اصلاح روشهای تدریس ویژه معلمان و چهارشنبهها با موضوع کتابخوانی و پژوهش ویژه دانشآموزان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در فضای اسکایروم روزانه تا سقف یک هزار نفر و در بستر شاد بهصورت نامحدود افراد میتوانند از این آموزشها استفاده کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزشوپرورش فارس با بیان اینکه علاوه بر استان فارس مخاطبین از سراسر کشور در این طرح حضور دارند، افزود: استقبال خوبی از طرح «مدرسه تابستانه» صورتگرفته است و به طور متوسط ما روزانه شاهد مشارکت حدود ۲ هزار نفر از مخاطبان گروههای هدف در این برنامه هستیم.
توانمندسازی مدیران، معلمان، والدین و دانشآموزان به معنای فراهمکردن شرایط و امکاناتی است که هر یک از این گروهها بتوانند نقش خود را به بهترین شکل در فرآیند آموزشوپرورش ایفا کنند. این توانمندسازی شامل آموزش، توسعه مهارتها، ایجاد انگیزه و ارتقای آگاهی در هر یک از این گروهها میشود.
اهمیت توانمندسازی
توانمندسازی این چهار گروه از ارکان آموزشوپرورش، به بهبود کیفیت آموزشوپرورش، افزایش مشارکت، ایجاد انگیزه و در نهایت ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه کمک میکند. یک منبع میگوید: «زمانی که معلمان توانمند باشند، دانشآموزان پرتوانتری را پرورش میدهند؛ بهتبع، جامعه به سمت خودساختگی و توانمندی در زمینههای مختلف خواهد رفت.
انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!