حالت تاریک
یکشنبه, 02 آذر 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی شیرازه هستید؟
قطع‌کن خراب است
جمله‌ای که در جایگاه‌های سوخت خیلی شنیده می‌شود؛

قطع‌کن خراب است

سخنگوی صنف جایگاه‌های سوخت کشور در توضیح دلیل این مسأله می‌گوید: به دلیل گرانی و وارداتی‌بودن قطعات و استفاده نادرست مشتری‌ها تعداد دفعات تعمیر کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از میزان، عملکرد نادرست و از مدار خارج‌شدن نازل‌های سوخت روند افزایشی پیدا کرده و افراد را در زمان سوخت‌گیری خودرو با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

مشاهدات میدانی از تعدادی جایگاه عرضه سوخت در شهرهای مختلف نشان می‌دهد در برخی جایگاه‌ها چند نازل به طور هم‌زمان غیرفعال بوده و این موضوع موجب کندی روند خدمت‌رسانی شده است.

مراجعان این جایگاه‌ها می‌گویند مشاهده برچسب «قطع‌کن ندارد» بر روی نازل‌ها به امری تکراری تبدیل شده و در ساعات پرتردد، موجب شکل‌گیری صف‌های طولانی‌تر از حد معمول می‌شود.
 
در بعضی از جایگاه‌ها مشاهده می‌شود مشتریان با وجود سالم‌بودن نازل سوخت هنگام استفاده با احتیاط بیشتری کار می‌کنند؛ زیرا تجربه خرابی ناگهانی یا قطع‌ووصلی مداوم را داشته‌اند.

در چنین شرایطی پرسش اصلی مردم این است که چرا این خرابی‌ها افزایش یافته و چه زمانی قرار است روند نوسازی تجهیزات جدی‌تر دنبال شود.

نوسازی در جایگاه‌های سوخت ارتباط مستقیم با واقعی‌سازی حق‌العمل جایگاه‌ها دارد

در همین رابطه رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌های سوخت کشور، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه طی دهه‌های گذشته دولت‌ها به‌صورت انقباضی با حق‌العمل جایگاه‌ها برخورد کرده‌اند ولی اولویت این مراکز، به‌روزرسانی و در مدار بودن تجهیزات و تأسیسات بوده است.

وی ادامه داد: این اقدامات در اکثر مواقع هزینه‌های بالا برای مالکان جایگاه‌ها دارد و موجب ضرر آنها می‌شود.

به گفته سخنگوی صنف جایگاه‌های سوخت کشور اگر ایراد فنی جدی یا خطرآفرین در تجهیزات رخ دهد، بلافاصله استفاده از آن متوقف و در برخی موارد پلمب می‌شود.

نواز با بیان اینکه استاندارد ویژه جایگاه‌های عرضه سوخت تدوین و تصویب شده است، گفت: بازرسی‌ها برای جایگاه‌هایی که جدیداً احداث شده سخت‎گیرانه است به‌طوری‌که طی حداقل ۳ سال گذشته جایگاه‌ها با آخرین استانداردهای بین‌المللی احداث و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جایگاه‌های فعال نیز تدابیری اندیشیده شده و هم‌اکنون نظارت‌های لازم وجود دارد، عنوان کرد: اولین ناظر قطعاً مالک جایگاه است، چون در مسائل فنی بسیار حساسیت وجود دارد.

سخنگوی صنف جایگاه‌های سوخت کشور تأکید کرد: در آینده نظارت‌ها دقیق‌تر خواهد بود چراکه با واقعی‌سازی حق‌العمل جایگاه‌ها توقع برای رعایت صددرصدی استانداردها جهت رشد کیفیت خدمات به وجود خواهد آمد.

نواز با تأکید بر کیفیت خدمات در جایگاه‌های سوخت عنوان کرد: هر جایگاه‌داری حتی بدون نظارت باید در جهت ایمنی و سالم‌بودن تجهیزات جایگاه تلاش کند، اما اینکه این نظارت چطور به‌صورت صددرصدی انجام شود، بستگی به درآمد جایگاه و تورم موجود دارد.

وی در توضیح دلیل قطعی برخی از قطع‌کن‌های نازل سوخت در جایگاه‌ها گفت: به دلیل گرانی و وارداتی‌بودن این قطعات و بعضاً استفاده نادرست مشتری از نازل، هزینه‌های جایگاه را بالاتر می‌برد و ممکن است تعداد دفعات تعمیر آن کاهش یابد.

سخنگوی صنف جایگاه‌های سوخت کشور درباره هدررفت قابل‌توجه سوخت در نتیجه ایراد نازل‌ها، عنوان کرد: این مسئله قطعاً مورد قبول نیست و تلاش ما رفع همه ایرادات فنی کوچک و بزرگ، کم اهمیت یا بااهمیت در جایگاه‌ها است.

نواز تأکید کرد: برای استفاده بیشتر از تکنولوژی در پمپ‌بنزین‌ها تمهیداتی اندیشیده شده ولی برای عملیاتی‌کردن ایده‌ها هنوز زود است، چون ساختار توزیع فعلاً امکان رقابت و سرمایه گذاری ندارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!