ورود دومین ایرباس به ناوگان هما با رجیستر EP-IJA و مدل A330-200
دومین هواپیمای ایرباس از سری قراردادهای ۱۰۰ فروندی ایرانایر با کمپانی ایرباس، امروز صبح (21 اسفند)در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و به طور رسمی وارد ناوگان هوایی کشورمان شد.
به گزارش شیرازه، لحظاتی پیش، دومین ایرباس قرارداد ایرانایر و کمپانی ایرباس و اولین ایرباس مدل A330-200 در مهرآباد به زمین نشست و وارد ناوگان هوایی ایرانایر شد.
این هواپیما روز گذشته در فرودگاه تولز فرانسه تحویل هما شد و با هدایت کاپیتان فرهادی و کاپیتان گیاهی به ایران آورده شد.
بنابراین گزارش ایرباس 330 یک هواپیمای جت مسافربری پهنپیکر است که توانایی جابهجایی تعداد زیادی مسافر را دارد. این هواپیما در دسته بندی پرندههای پهن پیکر و دوربرد قرار می گیرد، کاربرد آن بیشتر در سفرهای بینالمللی و مسافتهای طولانی است.
ایرباس 330 در دو مدل 330 سری 200 و 330 سری 300 تولید میشود. قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد.
ساخت ایرباس 330 از سال 1987 میلادی آغاز شد و نخستین بار در دوم نوامبر 1992 به پرواز درآمد.
در این مدل ایرباس 200-330 فاصله دماغه تا دم هواپیما 58.82 متر، فاصله دو سر بال آن 60.3 متر، ارتفاع از سکان عموی 17.39 متر، عرض بدنه آن 5.64 متر و ارتفاع بدنه 5.64 متر است.
ایرباس 330 از سری 200 قادر است در دو کلاس تجاری و عادی تا 246 سرنشین را حمل کند که البته ظرفیت هواپیما بسته به چیدمان صندلی متغیر است.
حداکثر وزن برخواست این هواپیما 242 تن بوده و مخازن سوخت آن گنجایش 139090 لیتر سوخت جت را دارند.
این هواپیما می تواند 13 هزار و 450 کیلومتر را بدون توقف با سرعت 870 کیلومتر بر ساعت طی کند.
قیمت این هواپیما بر اساس لیست اعلام شده از سوی ایرباس 231.5 میلیون دلار است که مسئولان دولت مدعی هستند این هواپیماها را با ارقامی پایینتر و اخذ تخفیف، دریافت کردهاند.
این هواپیما روز گذشته در فرودگاه تولز فرانسه تحویل هما شد و با هدایت کاپیتان فرهادی و کاپیتان گیاهی به ایران آورده شد.
بنابراین گزارش ایرباس 330 یک هواپیمای جت مسافربری پهنپیکر است که توانایی جابهجایی تعداد زیادی مسافر را دارد. این هواپیما در دسته بندی پرندههای پهن پیکر و دوربرد قرار می گیرد، کاربرد آن بیشتر در سفرهای بینالمللی و مسافتهای طولانی است.
ایرباس 330 در دو مدل 330 سری 200 و 330 سری 300 تولید میشود. قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد.
ساخت ایرباس 330 از سال 1987 میلادی آغاز شد و نخستین بار در دوم نوامبر 1992 به پرواز درآمد.
در این مدل ایرباس 200-330 فاصله دماغه تا دم هواپیما 58.82 متر، فاصله دو سر بال آن 60.3 متر، ارتفاع از سکان عموی 17.39 متر، عرض بدنه آن 5.64 متر و ارتفاع بدنه 5.64 متر است.
ایرباس 330 از سری 200 قادر است در دو کلاس تجاری و عادی تا 246 سرنشین را حمل کند که البته ظرفیت هواپیما بسته به چیدمان صندلی متغیر است.
حداکثر وزن برخواست این هواپیما 242 تن بوده و مخازن سوخت آن گنجایش 139090 لیتر سوخت جت را دارند.
این هواپیما می تواند 13 هزار و 450 کیلومتر را بدون توقف با سرعت 870 کیلومتر بر ساعت طی کند.
قیمت این هواپیما بر اساس لیست اعلام شده از سوی ایرباس 231.5 میلیون دلار است که مسئولان دولت مدعی هستند این هواپیماها را با ارقامی پایینتر و اخذ تخفیف، دریافت کردهاند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان