معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری شیراز مطرح کرد
شماره گذاری روزانه 400 خودرو در شیراز
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در طی 6 سال گذشته تاکنون روزانه 400 خودرو در شیراز شماره گذاری شده و با احتساب این میزان شاهد ورود یک میلیون خودرو جدید به شهر شیراز بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه برای برون رفت از معضل ترافیکی که آلودگی صوتی و هوا را به دنبال بردارد، نیاز به زمینه سازی فرهنگی است گفت: اجرایی کردن طرح تبدیل خیابان به پیاده راه ها تجربه ای است که در ایران با مخالفت بعضی از کسبه و دیگران روبرو بوده، اما برای مقابله با معضل ترافیک و سلامتی شهروندان ضروری است.
نایب رئیس شورای سیاستگذاری کارگروه زندگی پیاده در شهر خاطرنشان کرد: گسترش پیاده راه ها شهروندان را از نظر روحی و روانی تقویت کرده و در این راستا از اقشار مختلف جامعه درخواست می شود برای سفرهای غیرضروری و تکراری از خودروهای شخصی استفاده نکنند.
شمس تصریح کرد: برای گسترش و تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی 286 دستگاه اتوبوس با آخرین استانداردهای روز دنیا به این ناوگان افزوده می شود که گامی موثر در بهبود وضع ترافیک و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در این کلانشهر است.
وی با تاکید براینکه نباید منتظر محدودیت طرح ترافیک در شهر باشیم و سه شنبه ها را روز بدون خودرو قرار دهیم، افزود: خرید دوچرخه اقساطی برای کارکنان شهرداری کافی نیست و باید طرح استفاده از دوچرخه در خانواده ها نهادینه شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان داشت: حجم پیاده راه های دائم در یکسال گذشته در شیراز چند برابر شده است و باید برای موفقیت این طرح دبیرخانه دائمی زندگی در شهر ایجاد شود.
این مسؤول افزود: کاهش بار ترافیک با اجرایی شدن برگشت به اصالت خود در قالب زندگی پیاده عملیاتی می شود.
شمس اضافه کرد: با تعامل بین پلیس راهور و دیگر دستگاه ها به ویژه رعایت اصول راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش 40 درصدی حوادث رانندگی در طی یک سال گذشته در این شهر بوده ایم.
نایب رئیس شورای سیاستگذاری کارگروه زندگی پیاده در شهر خاطرنشان کرد: گسترش پیاده راه ها شهروندان را از نظر روحی و روانی تقویت کرده و در این راستا از اقشار مختلف جامعه درخواست می شود برای سفرهای غیرضروری و تکراری از خودروهای شخصی استفاده نکنند.
شمس تصریح کرد: برای گسترش و تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی 286 دستگاه اتوبوس با آخرین استانداردهای روز دنیا به این ناوگان افزوده می شود که گامی موثر در بهبود وضع ترافیک و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در این کلانشهر است.
وی با تاکید براینکه نباید منتظر محدودیت طرح ترافیک در شهر باشیم و سه شنبه ها را روز بدون خودرو قرار دهیم، افزود: خرید دوچرخه اقساطی برای کارکنان شهرداری کافی نیست و باید طرح استفاده از دوچرخه در خانواده ها نهادینه شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان داشت: حجم پیاده راه های دائم در یکسال گذشته در شیراز چند برابر شده است و باید برای موفقیت این طرح دبیرخانه دائمی زندگی در شهر ایجاد شود.
این مسؤول افزود: کاهش بار ترافیک با اجرایی شدن برگشت به اصالت خود در قالب زندگی پیاده عملیاتی می شود.
شمس اضافه کرد: با تعامل بین پلیس راهور و دیگر دستگاه ها به ویژه رعایت اصول راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش 40 درصدی حوادث رانندگی در طی یک سال گذشته در این شهر بوده ایم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان