لزوم ايجاد معاونت فضاي مجازي در آموزش و پرورش
محمدحسين روزيطلب در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» درباره غنيسازي اوقات فراغت دانشآموزان اظهار داشت: در مقوله غنيسازي اوقات فراغت دانشآموزان آموزش و پرورش استان فارس نيز همانند ساير استانها برنامههايي را تدارك ديده است كه ميتوان به كانونهاي ورزشي و تربيتي كه در آنها دانشآموزان عمدتاً فعاليتهاي ورزشي، هنري و فرهنگي را انجام ميدهند، اشاره كرد؛ علاوه بر اين برنامههاي اردويي را در فارس و بعضاً در ساير استانها برگزار ميكنيم كه اين اردوها تحت عنوان اردوهاي معرفت اهل بيت (ع) و بصيرت انجام ميشود.
* فعاليتهاي دشمنان براي به انحراف كشاندن دانشآموزان در اوقات فراغت
روزيطلب تصريح كرد: آن چيزي كه ذهن مرا در رابطه با غني سازي اوقات فراغت دانشآموزان به خود مشغول كرده است، فعاليتهاي دشمنان اسلام و ايران در فضاي مجازي براي به انحراف كشاندن مردم ايران به خصوص جوانان و نوجوانان است؛ به عنوان نمونه ماهوارهها و جريانهايي كه در اين مقوله شكل ميگيرد، تهديد جدي براي جوانان و نوجوانان دانشآموز است.
مدير كل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: فعاليتهايي كه معاونت پرورشي آموزش و پرورش به صورت از قبل برنامهريزي شده انجام ميدهد، عمدتاً در فضاي عيني انجام ميشود، درحالي كه بايد يك معاونت فضاي مجازي ايجاد شود تا به مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان بپردازد، با اين فعاليت نه تنها با تهاجم فرهنگي دشمنان مواجه نميشويم بلكه ميتوانيم فرهنگ خودمان را نيز حتي به ميان دشمنان صادر كنيم.
* در جريان جنگ نرم دشمنان برخي از خانوادهها بيتفاوت هستند
وي به نقش خانواده براي غنيسازي اوقات فراغت دانشآموزان پرداخت و عنوان كرد: خانواده مهمترين ركن براي غنيسازي اوقات فراغت دانشآموزان است اما متأسفانه در مسائل مربوط به تهاجم فرهنگي، برخي از خانوادهها دچار آسيب هستند، يعني اينكه نسبت به جريان تعليم و تربيت فرزندان خود بيتفاوت هستند.
مدير كل آموزش و پرورش استان فارس با بيان اينكه غرب براي آلوده كردن دانشآموزان به خصوص در ايام اوقات فراغت به سمت خانوادهها ميرود، اضافه كرد: غرب براي به انحراف كشاندن دانشآموزان ابتدا از خانواده شروع ميكند و در اين راستا ممكن است بعد از آلوده كردن خانوادهها به سمت دانشآموزان برود، بنابراين تربيت دانشآموزان بدون همكاري خانوادهها با آموزش و پرورش امكان پذير نخواهد بود.
* عدم امكانات كافي براي توسعه ورزش دانشآموزي
روزيطلب به مشكلات توسعه ورزش دانشآموزي اشاره كرد و گفت: بايد در اجتماعات آموزشي و مدارس، سالنهاي ورزشي سرپوشيده به خصوص براي دانشآموزان دختر احداث كنيم تا آنها بتوانند به راحتي در اين مكانها ورزش كنند زيرا اگر اينگونه شود مدرسه براي دانشآموزان، مكاني خوشايندي خواهد بود اما با اين وضعيت و امكانات ورزشي اجراي اين طرحها ممكن نيست.
وي در رابطه با طرح سباح و اجراي آن توسط آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح آموزش شنا براي دانشآموزان مقطع سوم ابتدايي در شهرهاي بزرگ به دليل وجود استخر شنا قابل اجرا است اما در مناطق و ديگر بخشها كه فاقد استخر شناست، نميتوان اين طرح را اجرا كرد بنابراين بخشي از شهرستانها و مناطق كه فاقد امكانات هستند، نياز به امكانات دارند تا ورزش دانشآموزي رشد و پيشرفت كند، در غير اينصورت توسعه ورزش دانشآموزي با ترديد مواجه خواهد شد.
انتهاي خبر/ع