لایکی، فاجعه ای که خطرناک تر از اینستاگرام و تلگرام است؛ بهشت تبهکاران جنسی/ سهم وزارت ارتباطات در فرهنگسازی این برنامه چیست؟
امین بسطامی گفت: یکی از مهمترین اهداف شبکه اجتماعی لایکی این است که شما عرض اندام کنید تا در قالب آزادسازی جنسی بازدید جمع کنید.
یک کارشنناس رسانه گفت: لایکی یکی از شبکه های اجتماعی سنگاپوری است که با نگاه تفریحی به کشور وارد شد یعنی برای ساختن دابسمش و تنظیم و ویرایش فیلم، اما هدف چیزی دیگری بود.
امین بسطامی ادامه داد: افراد در این اپلیکیشن می توانند پیام هایی به افراد ناشناس بفرستند و با آنها ارتباط برقرار کنند و ارتباط گیری کنند.
وی افزود: ماهیت شکلی لایکی شبیه اینستاگرام است ولی از نظر کاربردی خیلی پایش را فراتر از اینستاگرام گذاشته است یعنی اصلی ترین مخاطبان و کاربران این برنامه نوجوانان 15 الی 16 ساله هستند.
این کارشنناس رسانه تصریح کرد: وقتی شما این محتواها را نگاه می کنید این محتوایی که در این برنامه منتشر می شود بیشتر به رقصیدن و عرض اندام خلاصه می شود این گونه عرض اندام در این سن چیزی جر بلوغ جنسی زودرس در پی ندارد.
بسطامی گفت: از طرفی سطح دسترسی نوجوان ها به این برنامه خیلی ساده است مثلا در کشورهای اروپایی سن گروه 16 سال و در آمریکا 15 سال است ولی در ایران اصلا محدودیت سنی ای برای استفاده از این برنامه وجود ندارد.
وی ادامه داد: نوجوانان قواره برخورد با این برنامه را یاد نگرفتند آن هم در جایی که ایران در خیلی از برنامه ها تحریم است اما در این برنامه هیچ محدودیتی ندارد، از طرفی این برنامه حدود نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا عضو دارد.
بسطامی افزود: این برنامه نه توییتر، نه ایسنتاگرام ، نه تلگرام است و دنیای خیلی خطرناک تری دارد چون هم کاربر این برنامه کم تجربه است هم هدف خطرناک است یکی از اهدافش این است که شما عرض اندام کنید تا بازدید جمع کنید یعنی یک جورایی این برنامه آزادسازی جنسی محسوب می شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه آنجا این برنامه خطرناک تر می شود که این تفکر در نوجوان نهادینه سازی می شود یکی از مهمترین نکاتی که این برنامه دارد این است که شما با افرادی می توانید ارتباط بگیرید که در اطراف محل شما زندگی می کنند یعنی فاصله کیلومتری شما را با نفری که درخواست ارتباط می دهید نشان می دهد خوب این خیلی می تواند خطرناک باشد این می تواند اختلال در امنیت شهر ایجاد کند کافی است که در شهر هرج و مرج شود دیگر این برنامه تفریحی نمی شود بلکه امنیتی می شود چون شما لوکیشن و موقیعت مکانی دارید.
این کارشنناس رسانه در خاتمه با بیان اینکه نقش وزارت ارتباطات فرهنگسازی این برنامه هاست، خاطر نشان کرد: سهم وزارت ارتباطات در فرهنگسازی این برنامه چیست؟ ما شدیدا با فیلتر مخالفیم چون نمونه هایی داشتیم که فیلتر کردیم اما نتوانستیم محدودیت ایجاد کنیم ما باید فرهنگ سازی کنیم. خانواده ها باید به عنوان یک مطالبه عمومی از وزارت ارتباطات فرهنگسازی این برنامه ها را مطالبه کنند.
الهه ملاحسینی
نظرات بینندگان