کد خبر: ۱۶۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار فارس مطرح کرد:

خرمبید شهرستان کمتر شناخته شده

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار فارس در بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری شهرستان خرمبید، گفت: خرمبید شهرستان کمتر شناخته شده برای فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده با حضور در روستای شهید آباد، ضمن ادای احترام به مقام شامخ دلاورمردان دفاع از ایران اسلامی، از بنا‌های تاریخی و کاروان‌سرای دوره صفویه شهید آباد و کاروانسرای دوره قاجاریه دهبید و کاروانسرای صفاشهر بازدید و ضمن تأکید بر لزوم حفظ این آثار و احیا و مرمت بنا، بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با هدف احیا، مرمت و بهره‌برداری اقتصادی و فرهنگی از ظرفیت موجود تأکید کرد.

  پیگیری اختصاص اعتبار از محل اعتبارات اداره اوقاف و میراث فرهنگی و همچنین پیگیری تسریع در پرداخت تسهیلات مرمت، سرمایه‌گذاری و تجهیز بنا‌های تاریخی کاروانسرا‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از موارد مطرحه در این بازدید بود.

  فرخ‌زاده و هیأت همراه سپس از روستای هدف گردشگری خورجان و امامزاده و درختان با قدمت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله چنار این روستا بازدید کرده و با توجه به قدمت روستا و ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی، سیاحتی و زیارتی با تأکید بر حفظ بافت روستا، پیگیری و مساعدت ثبت این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های موجود به عنوان یکی از جاذبه‌های اقتصاد گردشگری را از طریق ادارات کل ستادی خواستار شد.

خرمبید شهرستان کمتر شناخته شده

مرمت و احیای بنای تاریخی امامزاده شهدا به عنوان یکی از منحصر به فردترین سازه و بنای تاریخی جنوب کشور مربوط به دوره ایلخانی با قدمت ۸۰۰ ساله، از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی معادن توسط فرماندار خرم بید از دیگر مواردی بود که پیگیری آن در معاونت گردشگری استانداری به صورت مستمر انجام خواهد شد.

  فرخ‌زاده همچنین با حضور در روستای گردشگری قصر یعقوب و بازدید از امکانات تفرجگاهی ایجاد شده در این روستا با هدف توسعه صنعت توریسم و بهره بردن از ظرفیت اعتبارات بنیاد مسکن و میراث فرهنگی، خواستار پیگیری مقدمات الحاق تفرجگاه به بافت هادی روستا شد.

  بازدید از چندین طرح و پروژه فعال و در حال انجام با ظرفیت بوم گردی و گردشگری از قبیل باغ رکنی قادرآباد، هتل مهرگستر، مراکز بوم گردی روستای قصریعقوب و دست کنده‌های خرمی به عنوان یکی از ظرفیت‌های ثبت پایگاه ملی پایان بخش بازدید‌های می‌دانی معاون گردشگری استانداری فارس در خرم بید بود.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار فارس سپس در جلسه شورای اداری شهرستان خرمبید شرکت کرد. مسعود هادی پور فرماندار شهرستان خرم بید در این جلسه ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی و تبیین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و جاذبه‌های موجود، خواستار توجه ویژه مسئولین به اقتصاد گردشگری منطقه و تسهیل ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور ترسیم راهکار‌های توسعه گردشگری و اهتمام متولیان امر و مدیران ستادی برای رفع موانع این صنعت و تسهیل توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه شد.

  دیدار با فعالین و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی با هدف شناسایی چالش‌های موجود و همفکری و مشورت جهت رفع این موانع و قول پیگیری تسریع در اخذ تسهیلات سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و ۱۶ میراث فرهنگی و صنایع دستی به متقاضیان سرمایه‌گذاری، پیگیری تسهیل صدور مجوز‌های فعالیت و همچنین قول مساعد در بازاریابی از طریق معرفی ظرفیت‌های موجود به سایت‌ها و دفاتر خدمات مسافری و گردشگری جهت رونق و حضور گردشگران و بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری و صنایع دستی وابسته از دیگر پیگیری‌های این دیدار بود که اداره کل میراث فرهنگی به انجام آن متعهد شد.

اداره کل اوقاف نیز متعهد شد موضوع نماینده مقیم اوقاف در شهرستان خرم بید و تأمین نیروی انسانی برای امامزاده سعید و تأمین اعتبار برای مرمت بنای تاریخی حرم امامزاده شهید را به انجام رساند.

  در این دیدار رفع تعارضات موجود در مورد طرح مرمت و محوطه‌سازی امامزاده میان میراث فرهنگی و اوقات و امور خیریه با محوریت اداره کل زیارت استانداری و فرمانداری شهرستان خرمبید مورد تأکید قرار گرفت. 

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، خرمبید ، فارس
نظرات بینندگان