کد خبر: ۱۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
رئیس انجمن راویان فجر فارس:

شهید اسکندری شخصیتی بی‌ادعا بود

رئیس انجمن راویان فجر فارس گفت: سردار شهید اسکندری شخصیتی بی‌ادعا و پای‌کار بوده و فردی مجاهد، خستگی‌ناپذیر و فرماندهی بسیار مهربان بود، به‌گونه‌ای که در هر کجا که این منصب را داشت هیچ‌کس هیچ خاطره تلخی از وی نداشت و با نیروهای زیر دست خود با مهربانی رفتار می‌کرد و بسیار ساده زیست بود. 
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سردار سیدرضا متولی در این آئین ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد طلایی دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان استان فارس و گردان‌های تیپ ۳۵ امام سجاد (ع) و گردان‌های تحت امر ارتش در عملیات جانانه و سخت آزادسازی خرمشهر بسیار خوش درخشیدند و رزمندگان بسیاری در دیار فکه در خلال این عملیات شهید شدند. 

رئیس انجمن راویان فجر فارس ادامه داد: اولین کسانی که وارد خرمشهر شدند، رزمندگان استان فارس بودند. سردار شهید حاج عبدالله اسکندری از جمله این رزمندگان و جان بر کفان بود که زندگی عارفانه و ساده‌ای داشت و در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی شرکت کرد و به محض پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت جذب سپاه شد. 

این یادگار دفاع مقدس و هم‌رزم شهدا با اشاره به اینکه اولین مسئولیت سردار شهید اسکندری در سمت فرماندهی سپاه شهرستان لار بود، خاطرنشان کرد: سردار شهید اسکندری سکان‌دار انقلابیون لار شد و سپاه را تأسیس و فرمانده سپاه شد و پس از وقوع غائله کردستان به دلیل اینکه فرمانده سپاه در شهر لار بود، اما خود را در مقطعی به کردستان می‌رساند و در دفاع مقدس و در ابتدای این دوره نقش بسیار مثبتی داشت. 
 
بزرگداشت دهمین سالگرد سیدالشهدای مقاومت فارس برگزار شد

متولی اظهار کرد: سردار شهید اسکندری شخصیتی بی‌ادعا و پای‌کار بوده و فردی مجاهد، خستگی‌ناپذیر و فرماندهی بسیار مهربان بود، به گونه‌ای که در هر کجا که این منصب را داشت هیچ‌کس هیچ خاطره تلخی از وی نداشت و با نیروهای زیر دست خود با مهربانی رفتار می‌کرد و بسیار ساده زیست بود. 
 
وی افزود: در طول تاریخ این موضوع را شاهد نبوده‌ایم که رئیس‌جمهور یک کشور از بین برود و چندین و چند کشور عزای عمومی اعلام کنند و در هیچ جای دنیا این موضوع را ندیده‌ایم که مردم آن برای رئیس‌جمهور کشور دیگری سوگوار باشند و اشک بریزند.

متولی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما فرد جامع‌الاطرافی را از دست داده‌ایم و در روزی جستجوی ایشان ۲ هزار نفر با امکانات و تجهیزات کامل به دنبال ایشان بودند. 

وی بیان کرد: در مراسم تشییع شهید رئیسی همه آمدند، اما مردم بدانید وظیفه سنگین و سختی پیش رو داریم و باید تلاش و کار شود تا راه و عَلم شهید جمهور ادامه داشته باشد.

انتهای خبر/
نظرات بینندگان