کد خبر: ۱۶۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
وضعیت یک‌ رشته ورزشی در شیراز از زبان یک مسئول:

‌به قهرمانان بدمینتون فارس بهایی داده نشد

یک مسئول رشته ورزشی بدمینتون در شیراز گفت: چند دهه کم‌کاری در این رشته اتفاق افتاده است و با کاهش شدید انگیزه بین جوانان مواجه هستیم، چون به قهرمان‌ها بهایی داده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، فروغ خیرآبادی در خصوص وضعیت بدمینتون بانوان شیراز گفت: تمرینات حرفه‌ای بانوان در حال حاضر در سالن تختی برگزار می‌شود و ما هم در چند رده بازیکنانی را انتخاب کرده‌ایم که هر کدام با تعداد و مربی خاصی تمرینات خود را برگزار می‌کنند.

وی افزود: در رشته پارابدمینتون هم نفراتی داریم که جزو قهرمانان کشور هستند. آن‌ها در مسابقات برون‌مرزی هم شرکت کرده‌اند و برای مسابقات کشوری که آبان‌ماه برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند.

خیرآبادی از برگزاری یک جشنواره استعدادیابی در شیراز خبر داد و گفت: روز ۱۸ خردادماه جاری استعدادیابی دختران زیر ۱۰ و ۱۱ سال را در سراسر شیراز برگزار شد. این رویداد در ۱۱ ایستگاه برگزار و به برترین‌ها جوایزی اهدا شد.

نایب‌رئیس هیئت بدمینتون شیراز همچنین از انتخاب یک دختر شیرازی برای حضور در اردوی تیم ملی خبر داد و افزود: زینب صالحی زاده از بازیکنان خوب ماست که به اردوی تیم ملی زیر ۱۵ سال دعوت شده است. از استان فارس زهرا ذاکری از شهرستان مُهر هم در تیم ملی زیر ۱۷ سال عضویت دارد؛ اما در رده بزرگسالان بازیکنی در سطح ملی نداریم.

وی در پاسخ به این سؤال که بدمینتون بانوان فارس در سطح کشور چه جایگاهی دارد، گفت: درگذشته استان فارس حرف اول را در کشور می‌زد. مثلاً در دهه ۶۰ و دوران جنگ، ما جزو برترین‌های کشور بودیم. همیشه در هر رده‌ای، در انفرادی و تیمی قهرمان می‌شدیم و حتی در تیم ملی هم بیشترین نفرات را داشتیم، اما طی سال‌های اخیر به‌شدت دچار افت شده‌ایم.

‌به قهرمانان بدمینتون فارس بهایی داده نشد

خیرآبادی دراین‌خصوص گفت: چند دهه کم‌کاری اتفاق افتاده است. بدمینتون جزو رشته‌های بسیار سخت است، یعنی برای اینکه شخص بتواند به قهرمانی برسد، گاهی باید ۵۰ ساعت مبارزه کند. یک بازی ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد و قهرمانی در چنین شرایطی بسیار باارزش است، اما باتوجه‌به انگیزه‌ای که از قهرمان‌های ما گرفته شد و هیچ بهایی به آنها داده نشد.

وی افزود: امروز جوانان می‌گویند چه اتفاق خوبی برای قدیمی‌ها افتاده است و ما چرا باید زحمت بکشیم به همین دلیل فقط به‌صورت تفریحی بازی می‌کنند. حتی بازیکنی داشتیم که سال‌های قبل به تیم ملی دعوت شد؛ اما چون انگیزه‌ای نداشت، از حضور در تیم ملی انصراف داد تا بتواند به کنکور و سایر امور زندگی‌اش بپردازد.

خیرآبادی درباره برنامه‌های فعلی هیئت نیز گفت: از حدود ۴ ماه پیش که ابلاغ نایب‌رئیسی هیئت شیراز را گرفتم، کارهای دو سال را انجام داده‌ایم. از رده سنی زیر ۱۰ سال گرفته تا پیش‌کسوتان، مسابقات بسیاری برگزار کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم، اما تا کنون بهای آن‌چنان به بانوان داده نشده است. 

نایب‌ رئیس هیئت بدمینتون شیراز افزود: کارهای زیادی می‌توان انجام داد؛ اما اختیارات می‌خواهد. اگر بها بدهند، حتماً نتیجه می‌گیریم. حالا هم روند پیشرفتمان بد نیست؛ اما در مقایسه با شهری مثل تبریز، هنوز خیلی عقب هستیم. تبریز در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و به‌عنوان‌مثال از ۱۰ نفر بازیکن تیم ملی زیر ۱۷ سال، ۴ بازیکن اهل تبریز هستند. آنها بها و انگیزه خوبی به بدمینتون بازان داده‌اند و سانس‌های اختصاصی و مناسب برای ورزشکاران در نظر گرفته‌اند. اما در شیراز نهایتاً تا ساعت ۵ و نیم عصر به ما سانس می‌دهند. برنامه‌ریزی‌ها و تقویم ورزشی خوبی برای پیشرفت داده‌ایم؛ اما شرایط آن چندان فراهم نیست.

وی همچنین به نقش پر رنگ رسانه‌ها در رشد بدمینتون شیراز اشاره کرد و گفت: زمانی که زینب صالحی برای تیم ملی انتخاب شد، نامش را در هیچ رسانه‌ای ندیدیم و این مسئله دلسردکننده است. هیئت هم وظیفه دارد اطلاع‌رسانی را به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و صداوسیما انجام دهد و این ارتباط می‌تواند انگیزه زیادی بین بازیکنان جوان ایجاد کند.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، بدمینتون
نظرات بینندگان