کد خبر: ۱۶۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس خبرداد:

آغاز طرح نذر قربانی در فارس

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از آغاز طرح نذر قربانی در استان خبر داد و گفت: یکی از رویکرد‌های نهاد مقدس امام امام (ره) در عرصه خدمت گذاری به جامعه اسلامی توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری و گسترش فرهنگ اسلامی است، یکی از برنامه‌هایی که در این راستا ایجاد شده، پویش نذر قربانی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مرتضی موصلی، امروز در حاشیه مراسم نذر قربانی، از آغاز طرح نذر قربانی در استان خبر داد و گفت: یکی از رویکرد‌های نهاد مقدس امام امام (ره) در عرصه خدمت گذاری به جامعه اسلامی توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری و گسترش فرهنگ اسلامی است، یکی از برنامه‌هایی که در این راستا ایجاد شده، پویش نذر قربانی است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس اظهار کرد: پویش نذر قربانی از ابتدای ماه ذی حجه تا روز عید سعید غدیر خم در فارس اجرا می‌شود و نیکوکاران گرامی در دهه ابتدایی ماه ذیحجه همکاری خوبی داشتند.

 

وی گفت: تمامی منابع پویش نذر قربانی از محل حمایت خیرین سخاوتمند استان تامین می‌شود و پیش بینی بر اینست که بیش از ۲۵ درصد رشد در بحث نذر قرانی شاهد باشیم و بیش از ۳۵ هزار خانوار عزت‌مند از برکات این پویش بهره مند می‌شوند.

موصلی اظهار کرد: بیش از ۳۶۰ مرکز نیکوکاری کمیته امداد فعال هستند و کشتارگاه‌هایی که تحت نظارت سازمان دام پزشکی استان هستند، پای کار آمده اند و تعامل ویژه‌ای بین اداره کل دامپزشکی استان برای توجه به مسائل بهداشتی و ذبح شرعی و همچنین جهاد کشاورزی استان شکل گرفته است و تمامی گوشت‌های تهیه شده در بسته بندی‌های کاملا بهداشتی با رعایت موازین شرعی و بهداشتی و ۲۴ ساعت بعد از روز عید قربان بین خانواده‌های عزت‌مند توزیع می‌شود.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان توسط اداره کل امداد جمع آوری شده بود و بیش از ۲۵ میلیارد تومان ارزش گوشتی بود که ۳۶۰ مرکز نیکوکاری امداد تهیه شده بود و پیش بینی ما در مجموع برای امسال هم در مجموعه امداد و هم در مراکز نیکوکاری حداقل ۲۵ درصد رشد را خواهیم داشت.

 

موصلی گفت: به نیابت خیرین فعالیت انجام می‌شود، همه منابع تهیه شده در قالب ذبح شرعی گوسفند انجام می‌شود و گوشت آن بین خانوار‌های تحت پوشش توزیع می‌شود.

 

مدیر کل کمیته امداد فارس اظهار کرد: نیکوکاران گرامی که علاقمند هستند در این طرح شرکت کنند می‌توانند به ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها و یا مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد مراجعه کنند و یا از طریق واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۷۰۹۳۷۶ و شماره حساب ۰۱۰۱۲۷۳۰۷۳۰۰۰ و یا با شماره گیری کد USSD، *۸۸۷۷*۰۷۱# اقدام به شرکت در این طرح داشته باشند و هر کس به هر میزان که توانایی دارد می‌تواند در این طرح خداپسندانه شرکت کند.

 

وی گفت: همچنین جناب عباسی، صاحب کشتارگاه فراهان دام فارس با تقبل تمامی هزینه‌های نگهداری دام، ذبح، ظروف و بسته بندی و ارسال به کمیته امداد استان در طرح نذر قربانی مشارکت داشته است.

حجت الاسلام سید محسن قائمی هم گفت: پویش نذر قربانی است که از ابتدای ماه ذی حجه تا روز عید غدیر خم ادامه دارد و هر عزیزی هر زمان تا قبل از عید سعید غدیر خم اراده کند، می‌تواند در این طرح شرکت کند.

 

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این برنامه در ۱۳ محل در شیراز و ۴۰ مرکز در استان اجرا می‌شود که همکاران با دقت از لحاظ بهداشتی و ذبح شرعی نظارت دارند، این گوشت ۲۴ ساعت در فریز نگهداری می‌شود و عاری از هر گونه بیماری است و این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که گوشت سالم در اختیار افراد عزت‌مند قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/

منبع:پیام خبر

 

برچسب ها: فارس ، شیراز ، امداد
نظرات بینندگان