کد خبر: ۱۶۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مدرس دانشگاه شیراز:

حضور حداکثری در انتخابات مشروعیت نظام است

مدرس دانشگاه شیراز گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات مقام مشروعیت نظام است و زمینه ساز ظهور ایرانی مستقل، خودکفا و قوی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی است که قبل از همه امید دشمنان را از فتنه‌گری و دخالت در سرنوشت مردم به این آب و خاک ناامید و مأیوس می‌سازد.

 خسرو شمسایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی متدین بودن و روحیه جهادی داشتن است، افزود: مقام معظم رهبری برای یک رئیس جمهور اصلح چهار ویژگی نام می‌برند که اولین آن دین‌دار بودن است.


وی ادامه داد: مطمئناً منظور معظم له از دین، اسلام ناب مورد اشاره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که رویکرد جهادی دارد و شیعه آن همواره خود را در مقابل خداوند و مردم پاسخگو می‌داند. دومین ویژگی یک رئیس جمهور شایسته این است که به استقلال و خودکفایی کشور اعتقاد قلبی داشته باشد و هر شکلی از وابستگی را بر نتابد.


مدرس دانشگاه شیراز بیان کرد: سومین ویژگی چنین فردی این است که مصالح و منافع ملی را بر دیگر منافع همچون منافع فردی، قومی و جناحی ترجیح می‌دهد و چهارمین ویژگی این است که اهل مبارزه با فساد باشد و این همه از یک فرد شایسته و در تراز انقلاب اسلامی و معتقد به گفتمان امامین انقلاب بر می‌آید.


شمسایی با تصریح اینکه الحق والانصاف شهید رئیسی یک خدمتگزار مخلص و بی ادعا و در عین حال پر تلاش بود و همین ویژگی کافی بود که خداوند وی را به خیل شهدای انقلاب اسلامی ملحق سازد، گفت: شهید رئیسی ثابت کرد که حتی در بدترین شرایط هم می‌توان فتنه‌ها را خنثی کرد و گره از کار مردم باز نمود، مشروط بر آنکه با قصد قربت وارد میدان شویم و مطیع امر مولای خود باشیم و به عنوان یک انقلابی و جهادگر وارد صحنه کارزار شود.


وی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات مقام مشروعیت نظام است و زمینه ساز ظهور ایرانی مستقل، خودکفا و قوی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی است. حضور حداکثری ناشی از اعتماد مردم به نظام سیاسی خود است که قبل از همه امید دشمنان را از فتنه‌گری و دخالت در سرنوشت مردم و دست درازی به این آب و خاک ناامید و مأیوس می‌سازد.


این کنشگر سیاسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب بزرگ اجتماعی است که یک رکن آن مردم است و بیش از چهل سال است که مردم در تمام مراحل و شرایط پای عهدی که با خدا و حضرت امام رضوان‌الله علیه و خلف صالح ایشان امام خامنه ای حفظه‌الله بستند تا از حق و نظام اسلامی دفاع کنند، ایستاده‌اند، افزود: بنده از مردم همیشه قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی تقاضا دارم همان‌طور که در مرحله مبارزه با طاغوت در صف اول بودند، همان‌طور که در مرحله پیروزی انقلاب و همان‌طور که در مرحله تأسیس نظام اسلامی و همچنین در مرحله اداره امور جامعه بدون وقفه و حتی در بدترین شرایط امنیتی ایام موشک باران شهرها پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شدند، امروز نیز محکم و ثابت قدم به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کرده و رقابتی پر شور را محقق سازند.


وی در پایان گفت: انتظار این حقیر به عنوان قطره‌ای از دریای بیکران مردم قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی از رئیس جمهور آینده این است که خالصا و با قصد کسب رضایت الهی راه شهید رئیسی را ادامه دهد تا خدمات و برنامه‌های این شهید خدمت نیمه‌کاره بر زمین نماند بنده توجه مردم به‌عنوان انتخاب کننده و رئیس جمهور آینده بعنوان انتخاب شونده را به این واقعیت تلخ جلب می‌نماید که دولت دوازدهم در حساس‌ترین شرایط حداقل ۸ سال از فرصت‌های طلایی این ملت را که می‌توانست صرف خدمت کند، بر باد فنا داد و اگر دولت چهاردهم هم بخواهد سه سال پر زحمت دولت شهید رئیسی را نادیده گرفته و بنای برنامه‌ای جدید با مدیران جدید را بگذارد که این خود حداقل دو سال دیگر از فرصت‌های خدمت را بر باد خواهد داد، باید منتظر آینده‌ای بدتر از امروز بود.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان