کد خبر: ۱۶۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۳
‌ رئیس شرکت عمران شهر صدرا خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه امام خامنه‌ای

رئیس شرکت عمران شهر صدرا گفت: ابنیه فنی بزرگ راه شهید که درحال طراحی هستند مجموعا ۲۱ دستگاه است همچنین این شرکت برای تکمیل پروژه قره پیری ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه دارد که پیشرفت فیزیکی بزرگراه امام خامنه‌ای از سمت صدرا ۷۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی تحلیلی خبری «شیرازه»، مهدی پوربهی دربازدید ازپروژه امام خامنه‌ای (قره پیری سابق) به خبرنگاران گفت: رسالت خبرنگاران و رسانه دارای اهمیت و ویژه است کار رسانه و خبرنگاری مخصوصا در عصر حاضر به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین است و امیدواریم این موضوع را برای خودتان قدر بد‌انید.


مدیر عامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه این شرکت متولی تعمیر و نگهداری پنج مسیر است و درخصوص بزرگراه خلیج فارس آخرین اقدامی که این شرکت انجام داده است ترمیم روکش آسفالت بوده است، افزود: با توجه به‌کاربری‌هایی که در مسیر است ما درحال مطالعات برای افزایش ایمنی این مسیر هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت عمران با هزینه‌ای نزدیک به یک هزار میلیارد ریال مسیر دوکوهک به صدرا را تکمیل کند و تنها تکمیل روشنایی این مسیر باقی مانده است.

پوربهی افزود: امروز می‌توانیم بگوییم که افتخار خدمت‌ رسانی به مردم شهر صدرا داریم و مطالبات به‌ حق مردم است و این تلاش‌ها و اتفاقاتی که رقم می‌خورد به شهدای خدمت هدیه می‌کنیم.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه قره پیری

پوربهی با اشاره به اینکه ۲۸ دستگاه و ۴۵ نیروز انسانی درحال کار هستند، اضافه کرد: این شرکت درخصوص بزرگراه شهید سلیمانی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و این بزرگراه به طول پنج و نیم کیلو متر است و درحال حاضر جهت تکمیل و اجرای زیر گذر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد دیگر برای دسترسی کامل نیاز دارد.


وی با بیان اینکه بزرگراه قره پیری شهرک آرین را به صدرا متصل می‌کند همچنین این بزرگراه برای مردم دسترسی شهرک آرین را به شهرک محلاتی را آسان کرده است و متصل خواهد کرد، افزود: هزینه اجرای مسیر ۱۲ هزار میلیارد ریال است همچنین درحال پیگیری هستیم که دانشگاه آزاد را به دانشگاه علوم پزشکی متصل کنیم.


وی با بیان اینکه اتصال شهر صدرا به قطعه‌ آزاد راه شاهچراغ (ع) در حال انجام است، گفت: تا کنون دو کیلومتر را آسفالت کردیم و سه کیلومتر آن را درحال اجرا هستیم که عرض ۲۵. ۲ است و هزینه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۱۱۳ میلیارد تومان است.

به گفته وی ما در حال بررسی و اجرای طرح تفصیلی برای غرب صدرا هستیم.

این مقام مسئول گفت: دو مسیر دوکوهک به‌ زودی آماده‌سازی خواهد شد و مسیر صدرا به قطعه هفتم آزادراه شیراز - اصفهان هم احداث می‌شود که با توجه‌ به توسعه صدرا از سمت غرب نیاز به این محور بیش‌ازپیش حس می‌شود.

پوربهی اضافه کرد: ابنیه فنی بزرگ راه شهید قره پبری که درحال طراحی هستند مجموعا ۲۱ دستگاه است، این شرکت برای تکمیل پروژه قره پیری ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه دارد که پیشرفت فیزیکی بزرگراه امام خامنه‌ای از سمت صدرا ۷۰ درصد است.


وی با بیان اینکه تقریبا در سال‌های گذشته یک مسیر با نام خلیج فارس برای مردم صدرا داشتیم اما اکنون بیش از پنج مسیر برای تردد در این شهر وجود دارد، افزود: مردم با تردد در این مسیر‌ها می‌توانند به سهولت به اقدامات خودرا انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: عملیات اجرایی خاک‌برداری بزرگراه قره پیری انجام شده است و ما یک معارض برق داشتیم که الحمدالله رفع شد همچنین حجم عملیات این مسیر بسیار زیاد است و معادل ۵۰ کیلومتر راه اصلی است.

پوربهی با بیان اینکه علت اصلی اینکه در پروژه بزرگراه قره پیری در کیلومتر ۵ و ۶ کار کم‌انجام شده است وجود قنات در این منطقه است که ۱۵۰ حلقه قنات چند کیلومتری این بزرگراه وجود دارد که به شهرک آرین و جوادیه می‌رسد و ما نیروی انسانی را به عمق مربوطه می‌فرستیم چرا که در این محدوده امکان استفاده از دستگاه وجود ندارد و معادل چهار کیلو متر به سمت پایین می‌رویم و قنات‌ها را مرمت می‌کنیم همچنین باید مقاوم‌سازی قنات انجام شود تا مشکلی جهت ساخت این پروژه به وجود نیاید.

وی افزود: به جهتی که کار را در حریمی که به شهرک آرین متصل است حدود یک کلیوم‌تر ۷۰۰ و ۶۵۰ مسیر را باز کردیم و نگران هیچ‌چیزی نیستیم اما به دلیل زمینی که در این قسمت قرار دارد و آزاد‌سازی مسیر است که با جلسات متعددی که برگزار شده است، دو بار جلسه میدانی گرفته شد که با حضور شهردار شیراز و استاندار فارس همراه بود و امیدواریم به زودی آزاد‌سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه مسکن ملی به قیمت تمام شده حساب می‌شود و در تلاش هستیم تا حد ممکن هزینه‌های اضافه روی دوش متقاضیان وجود نداشته باشد و ١٧ هزار و ٣٠١ واحد در حال احداث است که رتبه یک کشوری را در شهر‌های جدید از هر حیث را به خود اختصاص داده‌ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: باغ کتاب صدرا با اعتبار ٢٠ میلیارد تومان با متراژ سه هزار ۵٠٠ مترمربع است و در جنوب کشور نمونه آن وجود ندارد و چند ماه پیش هم در فاز دو صدرا مسجد حضرت ابوالفضل (ع) همراه با کتابخانه ساخته شد.

پوربهی با تصریح اینکه آخرین مورد راه دسترسی به صدرا، اتصال به قطعه هفتم آزادراه شیراز - اصفهان است تاکنون نزدیک به دو کیلومتر آن آسفالت شده است و سه کیلومتر آن در حال اجرا است، افزود: طول کامل مسیر سه کیلومتر است و زمینه دسترسی برای ١٠ هزار واحد مسکونی را هم فراهم می‌کند. 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شیراز ، صدرا ، فارس
نظرات بینندگان