کد خبر: ۱۶۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
خبر فرهنگی و قرآنی؛

منزل بانوی سا‌ل‌خورده عراقی وقف آموزش قرآن شد

یک بانوی سالمند عراقی اهل شهر العماره خانه کوچک خود را وقف آموزش قرآن و به یک مدرسه قرآنی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به نقل از الجزیره، ام وسام (۷۰ ساله) از اهالی شهر العماره، مرکز استان میسان جنوبی در عراق است که با وجود شرایط محدود مالی خانه کوچک خود را پس از تکمیل ساخت آن به یکی از مؤسسات قرآنی اهدا کرده است تا تبدیل به مدرسه‌ای برای آموزش قرآن به فرزندان این شهر شود.

طی چند هفته اخیر، وسام فرزند ۴۰ ساله این بانوی عراقی ساخت منزل مادر خود را تکمیل کرد و آن را به یکی از مؤسسات قرآنی در شهر العماره تحویل داد.

ام وسام تصمیم گرفته بود در یک قطعه زمین که با اقساط سالیانه آن را خریده و بهای آن را طی چند سال از حقوق بازنشستگی همسر مرحومش پرداخت کرده بود خانه کوچکی بسازد و پس از تکمیل، آن را برای رضای خدا اهدا کند تا مدرسه‌ای قرآنی در آن تشکیل شود.

 

منزل بانوی سالخورده عراقی وقف آموزش قرآن شد

شرایط زندگی ام وسام بسیار دشوار است به‌گونه‌ای که او به همراه وسام، فرزندش و خانواده ۷ نفره او در یک منزل کوچک شامل ۲ اتاق و یک سالن پذیرایی زندگی می‌کند اما این شرایط مانع او برای تصمیم اهدای خانه جدیدش به مؤسسات قرآنی نشد تا ذخیره‌ای برای آخرتش باشد؛ از این رو سایر افراد خانواده‌اش در این مسیر او راه حمایت کردند.

ایده این کار از آنجا به فکر ام وسام رسید که فرزندش درباره انجمن قرآنی العماره و مشکل کمبود فضا در یکی از مساجد برای آموزش قرآن با مادر صحبت و او چنین تصمیمی را اتخاذ کرد.

سجاد منصور، رئیس انجمن قرآنی میسان از این اقدام استقبال کرد و نقش اهدا کنندگان و خیرین را در آموزش قرآن به فرزندان این منطقه ستود.

وی با بیان اینکه انجمن قرآنی میسان امکانات کمی برای آموزش قرآن دارد و حمایتی وجود ندارد، اظهار کرد: با این وجود این انجمن دستاوردهای بسیاری دارد که شاخص‌ترین آنها کسب رتبه اول بین‌المللی در مسابقات قرائت قرآن کریم سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی هاشم الجزایری در مسابقات بین‌المللی قرآن هند بوده است.

گفتنی است فعالیت‌های این انجمن قرآنی منحصر به برپایی کلاس‌های قرآن نیست بلکه مسابقات ملی نیز برگزار می‌کند و هرساله از گروه‌های قرآنی سایر استان‌های عراق در مسابقه ملی قرائت و تفسیر قرآن کریم استقبال می‌کند.

منبع: ایکنا
برچسب ها: شیرازچ ، عراق ، فارسی
نظرات بینندگان