کد خبر: ۱۶۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۳
رئیس بسیج دانش آموزی فارس در گفتگو با شیرازه :

امامین انقلاب آبروی خود را پای تحقق جمهوریت گذاشتند

رئیس بسیج دانش آموزی فارس گفت: امامین انقلاب آبروی خود را پای تحقق جمهوریت به تمام معنا گذاشتند و از رأی مردم حراصت کردند.

کاظم اسماعیلی شعار در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با بیان اینکه یکی از برکات حضرت امام (ره) در انقلاب اسلامی آن بود که جمهوریت را با اسلامیت و ایرانی بودن با هم ادغام کرد ، گفت: جمهوریت در دوران‌های مختلف مفهومی غریب برای مردم بود چرا که در قرن‌های متمادی مردم جایگاهی در حکومت‌ها نداشتند .اما با ظهور انقلاب اسلامی در ایران جمهوریت یکی از ارکان مبنایی و مفهومی انقلاب شد تا جایی که انقلاب اسلامی  بدون حضور مردم معنایی ندارد.

وی افزود: امامین انقلاب آبروی خود را پای تحقق جمهوریت به تمام معنا گذاشتند . چه صدماتی که از ملی گراهایی مثل بنی صدر در اوایل انقلاب متحمل شدیم چه از صدماتی که از غرب گراها مثل دولت‌های ۶ گانه در دهه‌های بعد، در هر حال امامین انقلاب از رأی مردم حراصت کردند.

رئیس بسیج دانش آموزی فارس با بیان اینکه هیچ جای دنیا این میزان از تنوع در نظرات و سلیقه‌ها و جناح‌های سیاسی نیست، افزود: هیچ جای دنیا این میزان آزادی و اختیار  و مشوق حضور مردم در انتخابات سراغ ندارید هیچ جای دنیا این میزان تحمل نظرات مخالف (حتی بعضا مخالف با اصول انقلاب)سراغ ندارید همچنین هیچ جای دنیا به این میزان مشارکت مردم در تعیین سطوح مختلف مسئولیتی نظام سراغ ندارید.

 اسماعیلی شعار با تصریح اینکه این‌ها همه از برکات انقلاب اسلامی است .خصوصا اینکه نگاه با انتخابات منت حاکم بر رعیت نیست بلکه تلاش حاکمیت بر رشد اندیشه‌ای جامع و مشارکت در ساخت آینده خود است یعنی انتخابات حق هر فرد در جامعه است، افزود: بعد از چهار دهه از عمر پر خیر و برکت انقلاب اسلامی، شهید رئیسی با دولتمردان مجاهد و انقلابی خود تراز دولت‌مرد انقلابی را در نگاه جهانیان ارتقاء دادند .اما ملت اسلامی از برکت حضور ایشان در امتحانی سخت محروم شد.

وی گفت: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری که بخاطر فقدان این نعمت بزرگ و ۴۰ روز بعد از شهادت ایشان برگزار می‌شود، آزمون انتخاب ادامه مسیر این شهید عزیز آزمون  انتخاب تعالی اندیشه سیاسی در جامعه تمدنی است.

به گفته وی ما معتقدیم ملت بزرگ ایران، همان‌طور که در دوران‌های مختلف اثبات کرده‌اند که انقلاب شناس هستند و کارگزاران را هم با تراز انقلاب می‌سنجند و انتخاب می‌کنند و شگفتی دیگری خلق خواهند کرد .

رئیس بسیج دانش آموزی فارس در پایان ادامه داد: ما نیز به عنوان سرباز کوچکی در این عرصه، از تک، تک مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و استان فارس می‌خواهیم با حضور خود پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر رقم بزنند.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، بسیج
نظرات بینندگان