کد خبر: ۱۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۱ تير ۱۴۰۳
مسئول مرکز مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس خبر داد:

مهار آتش‌سوزی منطقه ماله گاله توسط ارتش

مسئول مرکز مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: یک فقره آتش‌سوزی در منطقه ماله گاله شیراز رخ داد و با ورود نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم‌نهاد، یگان منابع طبیعی و بسیج و اعزام نیرو به منطقه این آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مجید خانبازی امروز، ۱۱ تیرماه با تقدیر از فرمانده تیپ ۳۷ شیراز گفت: مشارکت نیروهای نظامی در قالب یک اتوبوس نیروی ورزیده موجب شد که با تجهیزات کامل این نیروها در اطفای آتش حضور داشته باشند.

 وی افزود: فصل گرما که می‌رسد، آتش‌سوزی در مراتع، مزارع و جنگل‌ها به دغدغه‌ای برای کشاورزان، محیط‌بانان و دوستداران و فعالان محیط‌زیست تبدیل می‌شود، امسال نیز با شروع تابستان موارد متعددی از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان گزارش شده است.

 خانبازی، خواستار مشارکت بیشتر نیروها و جوامع محلی و پایش مناطق طبیعی شد و از گردشگران نیز خواست تا موازین ایمنی را در طبیعت‌گردی رعایت کنند و ادامه داد: مناطق طبیعی سرمایه‌ای بی‌نظیر است که حفاظت از آن مسئولیتی بزرگ محسوب می‌شود، فعالان این عرصه درعین‌حال که بر پیشگیری از آتش‌سوزی و به‌کارگیری نیروهای بومی و محلی تأکید می‌کنند از صرف بودجه، اعتبار و تأمین تجهیزات موردنیاز هم غافل نیستند، زنجیره‌ای که هر کدام باید به‌درستی در موقعیت مناسب استفاده شده تا این سرمایه به‌خوبی حفظ شود.

مسئول مدیریت بحران محیط‌زیست فارس تصریح کرد: سال‌های پرباران پوشش گیاهی خوب را به همراه دارد و مراتع پربار می‌شوند و این روی خوش ماجراست که نیاز به مدیریت دارد چرا که با رسیدن فصل گرما، پوشش گیاهی بالا خطر آتش‌سوزی را بیشتر می‌کند و این نکته به ما یادآوری می‌کند، تغییر اقلیم مخاطره‌ای جدی است که اگر به هوش نباشیم هم خشکسالی و هم ترسالی‌اش می‌تواند موجب آسیب و خطر باشد.

انتهای خبر/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان