کد خبر: ۱۶۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۳
  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب مطرح کرد:

برجام منجر به امتیازدهی غلط به دشمن

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب گفت: حسن روحانی برجامی را پیش برد که نه‌تنها منافع و امنیت ملی در خیلی از مفاد آن لحاظ نشده بود، بلکه نهایتاً به ابزاری برای زیاده‌خواهی آمریکا و دولت‌های غربی از ایران و امتیازدهی‌های غلط به دشمن تبدیل شد.

جعفر شریعتی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش مستقیمی در اقتدار کشور و رویکرد مدیریت آینده ایفا می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده اعتماد عمومی و همچنین سرمایه اجتماعی است که منافع ملی را تضمین و ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد.

 

وی حضور حداکثری در انتخابات را جلوه قدرت ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی دانست افزود: افزایش سطح تعاملات بین‌المللی، ارتقا و گستردگی مبادلات اقتصادی افزایش رایزنی‌ها و ارتباطات سیاسی در عرصه جهانی نیز از آثار بسیار مهم میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات از دیدگاه جهانی به شمار می‌رود.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب بیان کرد: برای رسیدن به ملاک اصلی در انتخاب رئیس‌جمهور بایستی به نظر رهبر معظم انقلاب رجوع کرد که در طول سال‌های اخیر ۱۶ شاخص را برای شناسایی کاندیدای اصلح برشمرده‌اند و با مرور بر بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه در دوره‌های قبلی نیز نشان می‌دهد تأکید بر شاخص «مدیریت و کفایت»، «همت جهادی» و «ایمان» از پرتکرارترین شاخص‌های طرح‌شده از سوی ایشان برای شناسایی «کاندیدای اصلح» بوده است.

 

این مقام مسئول در ادامه گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خردادماه فرمودند «انتخابات رقابت برای خدمت است» ازاین‌رو ملت ایران به رئیس‌جمهوری فعال، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

 

شریعتی یادآور شد: بر اساس جمع‌بندی کارشناسان، دولت‌های یازدهم و دوازدهم را می‌توان بدترین و ناکارآمدترین دولت در طول تاریخ انقلاب دانست که نه‌تنها مردم را در عرصه مدیریت کشور به ستوه آورد، بلکه کشور را ده‌ها سال دچار عقب‌ماندگی کرد و لطمات حیثیتی بزرگی به انقلاب اسلامی و کلیت نظام جمهوری اسلامی وارد ساخت.

 

وی افزود: دولت‌های قبلی نیز معایب بزرگ کم نداشته‌اند، اما دولت‌های حسن روحانی از جهت بدی و ضعف نسبت به سایر دولت‌ها، حقیقتاً بی‌بدیل محسوب می‌شود و بر اساس یک سلسله تحلیل‌های غلط از مسائل جهانی و بزرگ‌نمایی بیش از حد دشمن، بدون درنظرگرفتن منافع و اصول امنیت ملی و شرایطی که رهبر معظم انقلاب صراحتاً روی آن تأکید کرده بودند، برجامی را پیش برد که نه‌تنها منافع و امنیت ملی در خیلی از مفاد آن لحاظ نشده بود، بلکه نهایتاً به ابزاری برای زیاده‌خواهی آمریکا و دولت‌های غربی از ایران و امتیازدهی‌های غلط به دشمن تبدیل شد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب با اشاره به ضعف اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: در هیچ دوره‌ای به‌اندازه آن دوره کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور تعطیل نشدند. ده‌ها کارخانه و صدها کارگاه در اثر سیاست‌های غلط و «ضداقتصاد مقاومتی» دولت یازدهم و دوازدهم تعطیل شد و کارگران آنها بیکار شدند.

 

جعفر شریعتی تأکید کرد: انتظار این است که مردم ایران اسلامی باتوجه‌به شرایط حساس کنونی و در تداوم مسیر سیدالشهدای خدمت با شرکت در انتخابات همانند حضور پرشور خود در تشییع باشکوه شهدای خدمت برگ زرین دیگری را به افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیفزایند.

 

وی در پایان گفت: امید داریم رئیس‌جمهور آینده با ادامه مسیر پر برکت شهید جمهور در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، پیشرفت همه‌جانبه ایران اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی، حل مشکلات و خدمت صادقانه به مردم باتکیه‌بر روحیه انقلابی مسیر پرافتخار خدمتگزاری را ادامه دهد.

 

انتهای خبر /۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان