کد خبر: ۱۶۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید علی اصغر روشن:

زندگی در پرتو‌ ایمان به خدا شیرین است

زندگی در پرتو‌ ایمان به خدا خیلی شیرین است پس بیایید این زندگی را در جمع خود به وجود ‌آورید و فرزندان خود را چنان تربیت کنید تا در آینده بتوانند یار اسلام و قرآن باشند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید علی‌اصغر روشن پنجم شهریورماه ۱۳۴۳ در خانواده‌ای کارگر و با‌ایمان در شیراز به دنیا آمد و در آغوش پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و پرورش یافت.

وی پس از گذراندن دوران کودکی پا به عرصه‌ی دانش گذاشت و دوران ابتدایی و راهنمایی را سپری نمود.

با آغاز انقلاب اسلامی او نیز همگام با مردم در راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت می‌نمود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل ادامه داد و موفق به کسب مدرک دیپلم شد، در سال ۱۳۶۲ به خدمت مقدس سربازی اعزام و خدمت خود را در نیروی هوایی به پایان رسانید سپس وارد بسیج شد و داوطلبانه خود را به رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رساند.

سرانجام پس از سال‌ها نبرد با دشمن متجاورز بعثی و رشادت‌های بسیار در تاریخ ۲۳/۳/۶۷ در عملیات بیت‌المقدس۷ در منطقه شلمچه به آرزوی خود رسید و به خیل شهدا پیوست.

وصیت شهید:

حمد و سپاس خدای را که این بنده حقیر و عاصی را توفیق داد تا در میان عاشقانش با کافران بعثی به نبرد و پیکار بپردازم.

پدر و مادر عزیزم، اگر خداوند توفیق شهادت را نصیبم کرد بر شما است که صبر را پیشه خود سازید و اگر خواستید گریه کنید، برای مظلومیت امام حسین(ع) و مصیبت‌های حضرت زینب(س) گریه کنید، تا اجر خود را از فاطمه زهرا(س) بگیرید.

و اما خواهران عزیزم، به شما توصیه می‌کنم که حجاب خود را کامل حفظ کنید، نماز را به پا دارید و قرآن بخوانید و به آن عمل کنید و برادران عزیزم شما را به تقوی و اجرای احکام الهی توصیه می‌کنم.

زندگی در پرتو‌ ایمان به خدا خیلی شیرین است پس بیایید این زندگی را در جمع خود به وجود‌آورید و فرزندان خود را چنان تربیت کنید تا در آینده بتوانند یار اسلام و قرآن باشند، از همه می‌خواهم مرا ببخشند و حلال کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: شهدا ، وصیتنامه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان