کد خبر: ۱۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سپیدان بیان کرد: 

دوره آموزشی راهنما محلی طبیعت‌گردی در سپیدان

 با تلاش اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سپیدان برای اولین بار در کشور ۴۰ نفر از فعالان حوزه گردشگری آموزش‌های لازم در خصوص اصول تورگردانی، آداب معاشرت، ناوبری و کمک‌های اولیه را فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، علی حبیبی گفت: آموزش‌های تخصصی در هر زمینه و رشته‌ای باعث بالا رفتن فرهنگ آن موضوع خاص، بهره‌وری بالاتر و رضایت‌مندی افراد جامعه خواهد شد.
 
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سپیدان با اشاره به معرفی شهرستان سپیدان به عنوان اولین شهرستان گردشگری کشور بیان کرد: یکی از زیر ساخت‌هایی که شهرستان سپیدان به عنوان شهرستان ویژه گردشگری نیاز دارد آموزش افراد مختلف در حوزه‌های گوناگون فعالیت است که این افراد بتوانند میزبان‌های شایسته‌ای برای مهمان‌ها باشند.
 
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که سال‌های اخیر افراد بومی شهرستان و مسئولان را درگیر کرده بود حضور مسافرانی است که به‌صورت انفرادی یا همراه با تورها وارد شهرستان می‌شوند و اطلاعات کامل از مسیرهای گردشگری، آداب و فرهنگ مردم، شرایط زیست‌محیطی و... شهرستان را ندارند؛ برای اصلاح این امر و جلوگیری از تخریب جاذبه‌ها، احترام متقابل مهمانان و میزبانان، حفظ سلامت محیط‌زیست درختان، آب‌های جاری و مراتع نیاز به داشتن راهنما از افراد بومی است که علاوه بر همراهی گردشگران، سفیرهای پیام‌های گردشگری برای خانواده و دیگر افراد جامعه باشند.
 
این مقام مسئول افزود: اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سپیدان پیرو رسالت خود در زمینه آموزش، اقدام به برگزاری دو دوره آموزشی راهنما محلی طبیعت‌گردی نمود که در این دو دوره به تعداد ۴۰ نفر از فعالان این حوزه آموزش‌هایی در خصوص اصول تورگردانی، آداب معاشرت، ناوبری و کمک‌های اولیه ارائه گردید.

 حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: این دو دوره اجرایی به عنوان اولین دوره در شهرستان‌های فارس بود که به یاری خدا و مدرسین این حوزه به بهترین شکل ممکن اجرا گردید، البته نیاز شهرستان بسیار فراتر از این دو دوره است و می‌بایست کارهای آموزشی بیشتری اجرا گردد.
 
 انتهای خبر/ ۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: فارس ، شیرازه ، سپیدان ، گردشگری
نظرات بینندگان