کد خبر: ۱۶۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
مسئول مرکز تخصصی برق و الکترونیک خلیج‌فارس:

فارغ‌التحصیلان مهارت‌های تخصصی فرامی‌گیرند

ابراهیم زراعتیان گفت: دوره‌های آموزشی این مراکز فارغ‌التحصیلان را مستقیماً برای ورود به بازار کار و اشتغال در مشاغل مرتبط آماده می‌کند و آنها می‌توانند با مهارت‌های کسب شده، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ابراهیم زراعتیان امروز شنبه ششم مردادماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با خبرنگاران، این روز را به‌عنوان روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هفته مهارت اعلام کرد و گفت:ایجاد یک جامعه سالم در گرو رونق کسب‌وکار است و داشتن شغل از نظر اجتماعی و اقتصادی حتی روان‌شناختی در شخصیت افراد تأثیر بسزایی دارد، در همین راستا سازمان فنی و حرفه‌ای پیشرو در حوزه مهارت‌آموزی و توسعه اشتغال مولد است.


وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مهارت‌محور است که هدف آن آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار کار است که این آموزش‌ها در قالب مراکز فنی و حرفه‌ای، هنرستان‌ها و همچنین دوره‌های کوتاه‌مدت در سطح کشور ارائه می‌شود.

مسئول مرکز تخصصی برق و الکترونیک خلیج‌فارس اظهارداشت: دروس تخصصی در این مراکز شامل مباحث فنی، کارگاهی و عملی است تا دانش آموزان مهارت‌های عملی موردنیاز را فرابگیرند و فارغ‌التحصیلان این مراکز می‌توانند در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند و مدارک معتبر آموزشی دریافت می‌کنند همچنین این آموزش‌ها نقش مهمی در ارتقای کیفیت نیروی کار، رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در کشور ایفا می‌کنند.

فارغ‌التحصیلان مراکز فنی و حرفه‌ای در ایران دارای مزایای متعددی هستند .
 

ابراهیم زراعتیان تأکید کرد: مهارت‌محوری و آموزش‌های این مراکز بر اساس نیازهای بازار کار و مهارت‌های عملی طراحی شده است.

فارغ‌التحصیلان مهارت‌های کاربردی و تخصصی در حوزه خود را فرامی‌گیرند.

 

فارغ‌التحصیلان مهارت‌های تخصصی فرامی‌گیرند

 
وی آمادگی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این مراکز خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی این مراکز آنها را مستقیماً برای ورود به بازار کار و اشتغال در مشاغل مرتبط آماده می‌کند و فارغ‌التحصیلان می‌توانند با مهارت‌های کسب شده، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.
 

این مقام مسئول نسبت به ایجاد اشتغال درمراکز فنی و حرفه‌ای بیان کرد: فعالیت فارغ‌التحصیلان این مراکز در مشاغل مرتبط، موجب ایجاد اشتغال و اقتصادی فعال می‌شود.

وی ادامه داد: مدارک فارغ‌التحصیلی این مراکز در بازار کار شناخته شده و معتبر هستند، در بسیاری از رشته‌ها، فارغ‌التحصیلان این مراکز امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند.

زراعتیان از دیگر مزایای آموزش در فنی و حرفه‌ای هزینه‌های آموزشی پائین را یادآور شد و گفت: شهریه‌های این مراکز در مقایسه با دانشگاه‌ها به‌مراتب پایین‌تر و در مراکز دولتی به‌صورت کاملاً رایگان است وبطور کلی، مزایای متعدد این آموزش‌ها باعث جذب متقاضیان زیادی به سمت مراکز فنی و حرفه‌ای شده است.

وی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان رشته برق و الکترونیک در مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند در زمینه‌های شغلی متنوعی مشغول به کار شوند.
این مقام مسئول برخی از فرصت‌های شغلی در این حوزه را برشمرد و بیان کرد: یکی از فرصت‌های شغلی پردرآمد و به‌روز نصب و راه‌اندازی، تعمیر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است به طور مثال، نصب و راه‌اندازی تجهیزات برقی مانند موتورها، ژنراتورها و تابلوهای برق و همچنین تعمیر و سرویس دستگاه‌های الکترونیکی مانند رایانه، تلویزیون و لوازم‌خانگی را می‌توان نام برد.

زراعتیان از طراحی و نگهداری دستگاه‌های الکترونیکی و اتوماسیون به‌عنوان یکی دیگر از فرصت‌های شغلی یادکرد و خاطرنشان کرد: طراحی و پیاده‌سازی مدارهای الکترونیکی ساده و همچنین برنامه‌نویسی و راه‌اندازی دستگاه‌های کنترل و اتوماسیون صنعتی نام برد.

وی در پایان تأکید کرد: این فرصت‌های شغلی متنوع، امکان انتخاب و پیشرفت مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم می‌کند.
 

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان