کد خبر: ۱۶۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
مدیرکل هواشناسی فارس خبر داد: 

بارش‌های تابستانی در راه برخی مناطق فارس

 مدیرکل هواشناسی فارس گفت: با توجه به بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز (دوشنبه) هشتم مردادماه تا پایان هفته به‌تدریج از جنوب شرق استان و سپس در نیمه شرقی و جنوبی و مناطق مرکزی موجی از بارش‌های تابستانه نفوذ می‌کند.

مسعود حقیقت در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: امروز در مناطق شرقی و جنوبی استان احتمال رعد و برق و بارش پراکنده وجود دارد و همچنین در ساعت‌های بعدازظهر وزش باد ملایم تا متوسط در بیشتر نقاط استان پدیده غالب است.

وی اضافه کرد: همچنین روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در ساعت‌های بعدازظهر در نیمه جنوبی و شرقی استان و برخی نقاط مرکزی رعد و برق، رگبار باران و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

 مدیرکل هواشناسی افزود: امروز روند تغییرات دما افزایشی است و سپس ماندگاری هوای گرم در سطح استان ادامه دارد.


 بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان لامرد، منطقه افزر قیر و کارزین و بخش کورده خنج با ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه فارس را به خود اختصاص دادند و دمای هوا در شیراز به ۴۰ درجه رسید و دشت نمدان اقلید هم با ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین منطقه فارس بود.


به گزارش شیرازه پیش‌تر هواشناسی استان فارس در گزارش ۲۹ تیرماه شهرستان لامرد با ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین منطقه فارس را اعلام کرده بود.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان