کد خبر: ۱۶۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
 شیرازه گزارش می‌دهد؛ 

دستاوردهای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نشست خبری در راستای گزارش اقدامات و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه فرهنگی و دانشجویی در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدحسین انباردار در رابطه با دستاوردها و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان اصحاب رسانه، بیان کرد: در ابتدای شروع دولت قبل حدود یک‌سوم واحدهای کل خوابگاه‌های کشور مربوط به شیراز بود که حدوداً ۱۸۰ واحد در علوم پزشکی شیراز بود و همتی که اتفاق افتاد این بود که ما توانستیم ۲۴ واحد دیگر را جدیداً در خیابان هدایت اضافه شده که روزهای پایانی ساخت آن در حال انجام است.


 وی افزود: طی مذاکرات صورت‌گرفته زمینی که در کنار خوابگاه علوی وجود داشت به همت خیرین و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی جهت ساخت خوابگاه متأهلین که به نام خوابگاه فاطمی در نظر گرفته شد که ۸۲ واحد را خواهد داشت.


 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی شیراز ادامه داد: حدود ۴۰-۵۰ میلیارد تومان اعتباری بود که برای آن مصوب شد که نصف آن را مجمع خیرین فارس متقبل شده و مابقی هم از سمت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأمین خواهد شد که تاکنون این خوابگاه حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.


انباردار در ادامه به تحولات دیگر خوابگاه‌های علوم پزشکی شیراز اشاره کرد و گفت: اتفاق دیگری که در حوزه خوابگاه‌ها افتاد این بود که خوابگاه بیمارستان نمازی را در سال ۱۴۰۱ توانستیم به مجموعه اضافه کنیم که حدود ۵۰ نفر جدیداً اضافه شده است.


 وی اضافه کرد: همچنین ساخت سلف‌سرویس جدید در خوابگاه متأهلین امام حسن مجتبی (ع) بود که آن سلف قدیمی به مکان جدید انتقال پیدا کرد و مکان قبل هم بازسازی شد.


 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: ۵ دستگاه اتوبوس از قبل داشتیم که بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری اختلافاتی وجود داشت که در این بازه زمانی توانستیم این ۵ اتوبوس را که حمل و نقل دانشجویان علوم پزشکی با آن انجام می‌شد اختلافات را حل کرده و سند آن به نام دانشگاه علوم پزشکی منتقل شود.


انباردار مطرح کرد: ما هرساله در تابستان تعمیرات و بازسازی سرای دانشجویی را داریم که سرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌صورت پراکنده است و در مکان‌های مختلفی در سطح شهر هستند که خب احیاکردن و تعمیرات تأسیسات اینها در تابستان اتفاق می‌افتد که حدود ۵ میلیارد تومان در این ۳ساله در این جهت هزینه شده است.
 

 وی در پایان افزود: تجهیز اتاق‌های ورزشی و مکان‌های مشاوره سرای دانشجویی اقداماتی بود که در این دوره ۳ساله در بعضی از سراهای دانشجویی اتفاق افتاد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان