کد خبر: ۱۶۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
 معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

فارس پیشتاز ثبت‌نام لیگ بازی‌های ویدئویی کشور

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان فارس رتبه اول ثبت‌نام در مسابقات لیگ مسابقات ملی رایانه‌ای کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سید رسول موسوی نژادیان با اشاره به اینکه طبق اعلام جلسه هم‌اندیشی، استان فارس با ۳۴۱ نفر شرکت کننده، اولین استان از حیث ثبت‌نام بوده است، بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، معرفی بازی‌های ایرانی در کنار بهره‌گیری از بازی‌های پرطرفدار داخلی و خارجی است که در محیطی مناسب انجام می‌شود.

 وی افزود: این لیگ بازی‌های ویدئویی شامل بازی فوتبال FIFA و بازی‌های پرطرفدار ایرانی است که تا ۱۴ مردادماه جاری فرصت ثبت‌نام وجود دارد و در تمام استان‌های کشور انجام می‌شود.

 معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس، تصریح کرد: صنعت بازی، صنعتی پرظرفیت است که می‌توان از آن برای افزایش درآمد و اشتغال‌زایی به ویژه در استانی همانند فارس که علاقه‌مندان بسیاری دارد، بهره برد.

 موسوی نژادیان به ضرورت ارتقای سواد بازی در جامعه نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا سواد بازی در جامعه ارتقاء یابد تا خانواده‌ها بدانند چه بازی‌هایی را باید بر اساس سن و سال فرزندانشان تهیه کنند، البته این کار صرفاً از عهده دستگاه‌های دولتی برنمی‌آید و نیازمند حمایت خانواده‌ها است.

 وی در پایان با بیان اینکه، استان فارس میزبان جام بازی‌های ویدئویی کشور شده است، خاطرنشان کرد: نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی با شعار «نشاط خانوادگی و بازی‌های رایانه‌ای» کشوری هم‌زمان در استان فارس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت https://baazico.ir مراجعه نمایند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان