کد خبر: ۱۶۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
وصال یار؛

چشم انتظاری ۴۰ ساله پایان یافت

امروز شیراز آغوش خود را میزبان خانواده‌هایی قرار داد که بعد از سال‌ها گمشده خود را در این شهر و دیار یافتند و میهمان لاله‌هایشان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سردار هاشم جمالی عصر روز پنج‌شنبه یازدهم مردادماه در مراسم استقبال از خانواده‌های معظم و رونمایی از قبور مطهر شهدای تازه شناسایی شده مدفون در گلزار شهدای شیراز در ایام شهادت امام سجاد علیه‌السلام گفت: میزبان چهار خانواده شهدای تازه شناسایی هستیم که امروز با استقبال پر شور مردم وارد شهر شیراز شدند.

وی افزود: امروز حال و هوای شیراز عاشورایی و حسینی بود، مراسم استقبال از کاروان وصال یار توسط تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ شیراز و سپس ادامه مراسم در دارالرحمه شیراز برگزار شد.

میزبانی لاله‌های گمشده از خانواده هایشان

جانشین فرمانده سپاه فجر بیان کرد: بیش از ۴۰ سال این شهدا گمنام بودند، از طریق آزمایش DNA شناسایی و این خبر مسرت‌بخش به خانواده شهدا اطلاع‌رسانی شد.

سردار جمالی با بیان روال شناسایی این شهیدان، خاطرنشان کرد: آزمایشی توسط مرکز نور که وابسته به مجموعه سپاه است از خانواده معزز شهدا گرفته شده و با نمونه‌ای که از شهید گمنام داشتند، طبق آزمایش‌های دقیق مطابقت داده‌شده و پس از حصول اطمینان از نتیجه به خانواده‌های این بزرگواران اطلاع‌رسانی شد.

وی بیان کرد: شهید عباس رهبری از شهر تهران و شهید علی زراعت حرفه از شهر کرمان، شهید علی معروف خانی از شهرستان ابهر و شهید علیرضا رضایی از استان گلستان، شهدای شناسایی شده؛ هستند.

میزبانی لاله‌های گمشده از خانواده هایشان

به گزارش «شیرازه»، شهید عباس رهبری فرزند محمد، متولد سال ۱۳۴۷ بود که تا پایان متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت.

وی با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان امدادگر بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد. سنگ مزار یادبودی از این شهید والامقام نیز در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) تهران قرار دارد.

شهید علی زراعت حرفه در ۵ شــهریور ۱۳۴۵ در روستای از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد. پدرش حســین، کشــاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت.

وی در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رســید.

میزبانی لاله‌های گمشده از خانواده هایشان

 پیکر این شهید والامقام در سال ۱۳۷۰ کشف و در دارالرحمه شیراز به عنوان شهید گمنام خاکسپاری شده و در نهایت در مردادماه ۱۴۰۳ با انجام آزمایشات DNA شناسایی و در تاریخ ۳ مردادماه ۱۴۰۳ خبر شناسایی پیکر مطهر شهید والامقام از سوی مسئولان استان کرمان به برادران و خواهران شهید اطلاع‌رسانی شد.

 پدر شهید والامقام سال‌ها قبل به فرزند شهید خود پیوست و مادر شهید پس از ۳۸ سال درد از دوری فرزند خود ۳ ماه پیش دعوت حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدش پیوست.

همچنین شهید تازه شناسایی شده بعدی شهید علی معروف خانی در هفتم اردیبهشت ۱۳۴۱، در روستای شاسوند از توابع شهرستان قزوین به دنیا آمد. 

پدرش حیدر، فروشنده بود و مادرش ثریا نام داشت، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد، برادرش یاور نیز به شهادت رسیده است.

شهید علیرضا رضایی اول فروردین سال ۱۳۴۵ در شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمده و از همان کودکی از یک لطافت و عطوفت خاص برخوردار بود؛ همه خانواده و همسایه‌ها او را دوست داشتند و ادب و نزاکت او را می‌ستودند.

دوره تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند و دوره دبیرستان را تا سال اول بیشتر نخواند و احساس کرد در حیات فعلی او چیزی که بیش از هر چیز به او نیاز دارد، جبهه‌های جنگ است و احساس دین کرد، سریع در بسیج شهر خود ثبت‌نام کرد و با گذراندن حوزه مقدماتی آموزشی و فراگیری تجربه‌های جنگی داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شد و آنچه که از زندگی و تحصیل فرا گرفته بود.
 
برای حفظ آرمان‌های انقلابی خویش در راه پایداری وطن و تداوم راه امام خود که وی را تا به حق ائمه اطهار می‌دانست در میدان جنگ، عملی به اثبات رساند و هرگز در انجام وظیفه خود، کوتاهی نکرد و هر دستوری را به شکل شایسته آن به انجام می‌رساند.
 
وی در طول دوران خدمتش از لحظه‌لحظه این دوران لذت می‌برد، چون توانسته بود با زبان شیرین خود رضایت پدر و مادر را جلب کند.

در طول زندگی پاکش هرگز نماز و فرایض دینی‌اش را به فراموشی نسپرد و همه به این روحیه مذهبی‌اش واقف بودند، تا این که در عملیات خیبر دلاورانه شرکت کرد و در سال ۱۳۶۳ در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان