کد خبر: ۱۶۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

راهی که پیموده‌ام راه به حقی است

شهید محمد سلطان‌آبادی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: به راهی که پیموده‌ام یقین داشته باشید راهی به حق بوده و راهی است که از خط امام حسین (ع) گرفته‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید محمد سلطان‌آبادی بیست و ششم فروردین‌ماه ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی و متدین به دنیا آمد و در دامن پر مهر و محبت پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و پرورش یافت. 

وی از همان کودکی از هوش سرشاری برخوردار بود، پس از دوران کودکی به مدرسه رفت و دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. 

آغاز انقلاب با دوره دبیرستان وی هم‌زمان شد و او نیز به صف معترضین به رژیم ستم‌شاهی پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکتی فعال داشت. 

پس از پیروزی انقلاب به تحصیل ادامه داد و هم‌زمان در تأمین امنیت در شهر در پایگاه بسیج فعال بود، آغاز جنگ تحمیلی، انگیزه درس خواندن را از او گرفت؛ به همین دلیل خانواده و دیار خود را رها کرد و به‌سوی جبهه‌ها روانه شد.

 وی که فردی دلیر و پرتحرک بود، مسئولیت‌های مهمی بر عهده گرفت و مأموریت‌های را به انجام رساند و سرانجام پس از سال‌ها خدمات خالصانه به انقلاب و اسلام در تاریخ ۱۳۶۲/۲/۱۲ در منطقه طلاییه در حالی که هدایت نیروهای خط‌شکن را برعهده داشت، گلوله دشمن در گردنش آرام گرفت و جان خویش را فدای راه مقدس اسلام کرد و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 

راهی که پیموده‌ام راه به حقی است

وصیت شهید: 
 اگر سرمای زمستان شمشیری شود و با هر سوزشی قسمتی از بدنم را جدا کند، اگر گرمای تابستان آتش شود و با هر شعله‌ای قسمتی از بدنم را بسوزاند، هرگز صلاح قرآنی‌ام را زمین نخواهم گذاشت.

 زندگی‌ام اگر برای اسلام اثری نبخشد، سودی ندارد، امیدوارم با دادن جان ناقابلم بتوانم خدمتی برای اسلام کرده باشم.

به راهی که پیموده‌ام یقین داشته باشید راهی به حق بوده و راهی است که از خط امام حسین (ع) گرفته‌شده است. 

در شهادتم لباس سیاهتان را در آورید و لباس رزم بپوشید، برای اسلام خدمت کنید، نمازتان ترک نکنید و آن را سبک نگیرید با جماعت بخوانید.

 به نمازجمعه بروید نماز شب را حتی‌المقدور بپا دارید، به خواهران توصیه می‌کنم حجابتان را حفظ کنید، طلب عفو و بخشش از همگی شما دارم.

انتهای خبر/
 

نظرات بینندگان