کد خبر: ۱۶۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
یادگار دفاع مقدس بیان کرد:

شهید بابائی ترکیب مهارت خلبانی و شجاعت

 جمال سربی خاطر نشان کرد: در مجموع ترکیب مهارت خلبانی، شجاعت، موفقیت‌های نظامی و شهادت در اوج باعث شد تا شهید بابائی به عنوان یکی از قهرمانان نیروی هوایی ایران در جنگ تحمیلی شناخته شود.

 جمال سربی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: شهید عباس بابائی یکی از پیلوت‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۵ در آسمان غرب ایران به شهادت رسید.

 

شهید بابائی ترکیب مهارت خلبانی و شجاعت


 
 وی از حضور شهید بابائی در عملیات مهم جنگ ایران و عراق خاطر نشان کرد: عملیات بدر که در سال ۱۳۶۲ اتفاق افتاد و این عملیات که یکی از موفق‌ترین عملیات ایران در طول جنگ بود، بابائی به‌عنوان خلبان جنگنده اف-۴ فانتوم نقش مهمی ایفا کرد.
 
 جانباز دفاع مقدس ادامه داد: در عملیات طریق‌القدس ۱۳۶۴ که این عملیات با هدف آزادسازی خرمشهر برگزار شد و بابائی نیز در آن به عنوان خلبان فانتوم حضور داشت و در پیشروی نیروهای ایرانی نقش مؤثری را ایفا کرد، عملیات یادمان ۱۳۶۵ دیگر عملیات برای آزادسازی منطقه فاو بود که شهید بابائی در آن نیز به عنوان خلبان اف-۴ فانتوم حضور داشت که متأسفانه در بازگشت از این عملیات، هواپیمای او مورد اصابت موشک قرار گرفت و به شهادت رسید و همین مرگ قهرمانانه او، چهره‌ای ماندگار از وی در ذهن مردم ایران ایجاد کرد.
 
 سربی تأکید کرد: بابائی به‌خاطر شجاعت، دلاوری و مهارت بالای خلبانی‌اش، یکی از قهرمانان نیروی هوایی ایران در جنگ تحمیلی بود شهید با از خودگذشتگی در دفاع از میهن اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

شهید بابائی ترکیب مهارت خلبانی و شجاعت

 


 رزمنده دفاع مقدس از شهید عباس بابائی به عنوان یک خلبان ماهر و دلاور در جنگ ایران و عراق یاد کرد و گفت: بابائی دوره‌های آموزشی خلبانی را با موفقیت طی کرده بود و در حین جنگ نشان داد که مهارت بالایی در پرواز و کنترل جنگنده‌های اف-۴ فانتوم دارد همچنین شجاعت و از خودگذشتگی شهید در جریان عملیات مختلف که همواره با شجاعت و فداکاری عمل می‌کرد و از هیچ خطری برای دفاع از میهن خود هراسی نداشت.
 
 وی ادامه داد: شهید به دلیل شجاعت و دلاوری‌های خود، نشان نجدی را از فرماندهی کل ارتش دریافت کرد.
 
 
 سربی خاطر نشان کرد: در مجموع ترکیب مهارت خلبانی، شجاعت، موفقیت‌های نظامی و شهادت در اوج باعث شد تا شهید بابائی به عنوان یکی از قهرمانان نیروی هوایی ایران در جنگ تحمیلی شناخته شود.
 
 یادگار دفاع مقدس از عوامل گرامی داشتن یاد و خاطره شهید عباس بابائی تصریح کرد: ایجاد موزه یا نمایشگاهی برای به نمایش گذاشتن آثار، عکس‌ها و سوابق شهید بابائی می‌تواند به معرفی او به نسل‌های آینده کمک کند همچنین نام‌گذاری خیابان‌ها، میادین، فرودگاه‌ها و یا دیگر اماکن به نام شهید بابائی باعث پاسداشت یاد و خاطره او خواهد شد و در پایتخت یک بزرگراه به نام این شهید نام‌گذاری شده است.
 
 سربی به سریال شوق پرواز که از زندگی شهید بابائی است؛ اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم یادبود و سخنرانی‌های گرامیداشت در سالگرد شهادت بابائی می‌تواند یاد او را در اذهان مردم زنده نگه دارد همچنین ساخت فیلم، مستند، کتاب و دیگر محصولات فرهنگی درباره زندگی و شهادت بابائی، در معرفی او به جامعه مؤثر است .
 
 
 به گزارش شیرازه شهید عباس بابائی در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی به دانشگاه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد و دوره خلبانی را طی کرد.


 بابائی به عنوان خلبان جنگنده اف-۴ فانتوم در جنگ ایران و عراق شرکت داشت.
 
 در تاریخ ۱۳۶۵/۰۵/۱۲هنگام بازگشت از یک مأموریت رزمی، هواپیمای وی در منطقه غرب ایران مورد اصابت موشک نیروهای متجاوز عراقی قرار گرفت و بابائی به شهادت رسید.
 
 پیکر مطهر شهید بابائی پس از شناسایی در منطقه، به کشور بازگردانده شد و در بهشت‌زهرا تهران به خاک سپرده شد، نام و یاد این شهید بزرگوار همواره در میان مردم ایران ماندگار است.

انتهای خبر/224224
 

نظرات بینندگان