کد خبر: ۱۶۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
نماینده خبرگان رهبری فارس:

نهضت حسینی یک قیام فطری است

نماینده خبرگان رهبری فارس گفت: اینکه پس از گذشت هزار و ۴۰۰ سال هنوز هم نهضت حسینی همچنان با قوت خود پابرجا است، یک قیام فطری است که تغییر‌پذیر هم نیست.

آیت الله لطف الله دژکام در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: ظاهر اربعین یک امر زیارتی است اما ما هر چه می‌بینیم از کسانی که به زیارت در اربعین ‌می‌روند و بر می‌گردند یک تحول عظیم و آمادگی برای یک حرکت جهانی در راستای عدالت درونشان زنده می‌شود که این حس‌امیدبخش ظهور امام زمان ارواحناه فدا است و از این جهت یک کاری است که هرساله عمق و توسعه و عظمت بیشتری پیدا می‌کند.


وی ادامه داد: به نقل از یکی از مسئولین کشور عراق حدود ۶۰ کشور به سمت عراق حرکت کرده و برای اربعین حضور پیدا می‌کنند و‌امیدواریم که روزی را مشاهده کنیم که از ۲۰۰ کشور به این زیارت مشرف بشوند.

نهضت حسینی یک قیام فطری است
نماینده خبرگان رهبری فارس با ببان این که این حرکت هدفش حرکت در راستای ظهور امام زمان (عج) است، مطرح کرد:‌امیدبخش است که اعیاد ظهور را در کنار قبر ۶ گوشه امام حسین (ع) داشته باشیم.

دژکام افزود: اینکه پس از گذشت هزار و ۴۰۰ سال هنوز هم نهضت حسینی همچنان با قوت خود پابرجا است، یک قیام فطری است که تغییر‌پذیر هم نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: خدای متعال خداخواهی و عدالت خواهی و پیوند به ارزش‌های اخلاقی را در فطرت انسان‌ها قرار داده است و امام حسین (ع) سمبل همه این ارزش‌ها است.


نماینده خبرگان رهبری فارس با اشاره به این موضوع که اربعین حسینی و آیین‌هایی که در آن روز برگزار می‌شود، نمایشی بی‌همتا از شور و شعوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: اربعین می‌تواند علاوه بر درمان درد‌های جهان اسلام، بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام حقیقی در جهان باشد.

نهضت حسینی یک قیام فطری است
دژکام بزرگداشت اربعین را همان عمل زینبی دانست و گفت: تکلیف آنانی است که پس از عاشورا زندگی می‌کنند و به تعبیر دقیق‌تر می‌توان گفت تا زمانی که اربعین این چنین پرشور، گرامی داشته می‌شود، نهضت عاشورا نیز امتداد خواهد داشت و در سایه آن، اسلام زنده است.


وی در پایان افزود: اینکه شمرصفتان امروزه دست به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه می‌زنند اما می‌بینیم که مردم غزه همچنان در حال مقاومت هستند که این مقاومت نشات گرفته از این است که اعتقاد دارند و خودشان نیز اعلام کرده‌اند که ما از امام حسین (ع) یاد گرفته‌ایم.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان