کد خبر: ۱۶۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
مجری استانی بنیاد برکت:

چالش‌های صنایع کوچک دسترسی محدود تأمین مالی است

 مجری استانی بنیاد برکت در حمایت از صنایع کوچک در ایران چالش‌هایی را برشمرد و از مهم‌ترین آنها بیان کرد: دسترسی محدود به تأمین مالی و کمبود منابع مالی و سرمایه اولیه برای ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای کوچک از آن جمله است.

  هاجر اردکانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: حمایت از صنایع کوچک در ایران موضوع مهمی است که توجه زیادی به آن می‌شود.
 
وی افزود: بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری، وام‌ها، تسهیلات و خطوط اعتباری با شرایط ویژه‌ای را در اختیار صنایع کوچک قرار می‌دهند.
 
مجری استانی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: دولت و نهادهای مرتبط، دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های فنی و مدیریتی برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: احداث شهرک‌های صنعتی، فراهم‌کردن انشعابات آب، برق و گاز، راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای صنایع کوچک ایجاد زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کند.
 
 این مقام مسئول به تخصیص بودجه و معافیت‌های مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: اختصاص بودجه و تسهیلات مالیاتی برای حمایت از فعالیت‌های صنایع کوچک. بسیار ضروری است.
 
 اردکانی تسهیل در صدور مجوزها و مقررات را ضروری برشمرد و تصریح کرد: ساده‌سازی فرایندهای اداری و کاهش موانع قانونی برای ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای کوچک از اولویت‌های دولت‌ها است که در راستای توسعه کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.
 
 وی حمایت از صادرات و بازاریابی را در این زمینه حایز اهمیت دانست و گفت: کمک‌های مالی و فنی برای حضور محصولات صنایع کوچک در بازارهای خارجی و بازاریابی بین‌المللی در جهت حمایت آنان بایستی توسط دولت در نظر گرفته شود، البته اجرای موفق این سیاست‌ها و تحقق تأثیر مطلوب آن‌ها نیازمند همکاری و مشارکت همه‌جانبه دولت، بخش خصوصی و نهادهای مرتبط است.
 
 اردکانی در حمایت از صنایع کوچک در ایران چالش‌هایی را برشمرد و از مهم‌ترین آنها بیان کرد: دسترسی محدود به تأمین مالی و کمبود منابع مالی و سرمایه اولیه برای ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای کوچک از آن جمله است.

وی ادامه داد: دشواری دریافت تسهیلات و وام‌های بانکی به دلیل نبود وثایق کافی از دیگر این چالش‌ها است همچنین ضعف زیرساخت‌های خدمات و کمبود زیرساخت‌های فیزیکی مناسب مانند شهرک‌های صنعتی و تأسیسات زیربنایی و دسترسی محدود به خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و فنی مورد نیاز از آن جمله است که انتظار می‌رود توسط نهادهای حمایتی مرتفع شود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان