کد خبر: ۱۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

حضرت رقیه (س) نماد صبر بودند

صفرزاده از حضرت رقیه (س) به‌عنوان نماد صبر در برابر ظلم و ستم یادکرد و خاطرنشان کرد: ایشان به دلیل مقاومت و ایثار همواره در میان شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) مورد احترام و تکریم قرار دارد.

 فاطمه صفرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) بیان کرد: حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع)، ایشان در کربلا همراه پدر و خانواده شهید شد.


 وی از ویژگی‌های حضرت رقیه (س) خاطرنشان کرد: ایشان  در سال ۶۱ هجری در مدینه متولد شد و از کودکی همراه پدر و خانواده به سفر کربلا رفت و در آنجا به شهادت رسید.


 کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: با وجود سن کم، در مسیر کربلا و در محاصره دشمنان، صبر و شجاعت زیادی از خود نشان داد و با شنیدن خبر شهادت پدر و برادران، بسیار متأثر شد؛ اما همچنان بر استقامت خود ادامه داد.


 وی تأکید کرد: در کنار حضرت زینب کبری (س)، نقش مهمی در حفظ یاد و خاطره امام حسین (ع) و واقعه کربلا داشت همچنین در کنار دیگر اعضای خاندان اهل‌بیت (ع)، به اسارت دشمنان درآمد و به شام تبعید شد.
 
 صفرزاده از حضرت رقیه (س) به‌عنوان نماد صبر در برابر ظلم و ستم یادکرد و خاطرنشان کرد: ایشان به دلیل مقاومت و ایثار همواره در میان شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) مورد احترام و تکریم قرار دارد.


 وی برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حضرت رقیه (س) تصریح کرد: برگزاری مراسم و یادبودهای سالانه در روزهای مرتبط با حضرت رقیه (س) مانند تاریخ تولد، شهادت و اسارت ایشان که در این مراسم می‌توان به بیان زندگی، فضایل و مقام معنوی حضرت رقیه (س) پرداخت.
 
 کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: تألیف و نشر کتب، مقالات و داستان‌هایی که به زندگی و شخصیت حضرت رقیه (س) می‌پردازند، موجب آشنایی بیشتر مردم به‌ ویژه نسل جوان، با این بانوی بزرگوار می‌شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: ایجاد مدارس، مراکز فرهنگی و کتابخانه‌هایی که به نام حضرت رقیه (س) نام‌گذاری شده و در آن‌ها به تبیین زندگی و سیره این بانوی بزرگوار پرداخته شود در این امر می‌تواند مهم باشد.
 
 
 صفرزاده در پایان بیان کرد: آموزش و تربیت نسل جوان بر اساس الگوهای اخلاقی و معنوی که حضرت رقیه (س) در زندگی خود تجلی داده‌اند می‌تواند در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حضرت رقیه (س) بسیار تأثیر گذار باشد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان