کد خبر: ۱۶۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
مدیر باشگاه تربیت‌بدنی مطرح کرد:

ووشو کامل‌ترین مرجع رشته‌های رزمی

مدیر باشگاه تربیت‌بدنی گفت: رشته ووشو تنوع بسیار بالایی دارد و کامل‌ترین مرجع‌های رشته‌های رزمی شناخته شده و هر هنرجو با هر ویژگی را پذیراست.

سارا عباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، علت به وجود آمدن هنر رزمی را بیان کرد: رشته رزمی برای فرم‌دهی و تناسب‌اندام و هدف دفاع‌کردن از خود در برابر اتفاق‌های جسمی، درگیری‌ها و شرایط ایجاد شده که بتوانند از شرایط خود برای ادامه بقا دفاع کنند.
 
 وی خاطرنشان کرد: رشته ووشو جدا از آموزش‌های دفاع شخصی بدنی و فکری، افراد یاد می‌گیرند مبارزه را به روش اصولی و حرفه‌ای دنبال کنند و بتوانند در زندگی خود هنری را به نمایش بگذارند.
 
 مدیر باشگاه تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: رشته ووشو یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های هنر رزمی است که در چین شروع به کار کرده و این رشته اکنون گسترش پیدا کرده و در اکثر کشورها کار می‌شود
 
 عباسی از مهم‌ترین سبک‌های ووشو خاطرنشان کرد: سبک نان کوان یکی از قدیمی‌ترین و پایه‌ای‌ترین سبک‌های ووشو است که بر پایه حرکات قدرتی، انعطاف‌پذیری و تکنیک‌های ضربه‌زدن متمرکز است و معروف به سبک جنوب چین است.
 
 وی ادامه داد: سبک تایجی یک سبک آرام و هماهنگ از ووشو است، این سبک بر پایه حرکات روان و آهسته متمرکز است که معروف به سبک شمال چین است.
 
 عباسی افزود: سبک شائولین یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سبک‌های ووشو است که بر پایه تکنیک‌های ضربه‌زدن، پرش و استفاده از سلاح‌های سنتی چینی متمرکز است و مرتبط با معبد شائولین در چین است.


 وی در خصوص سلاح‌های مورد استفاده، گفت: در سبک‌های چاگ چوان، نانگ چوان، شائولین و سبک‌های دیگر افراد با سلاح‌های متفاوت از جمله دائو، نندائو، ننگوئن، گوئن، تسن و دیگر سلاح‌ها می‌توانند کار کنند.


 مدیر باشگاه بیان کرد: سبک ووشو قدیمی شامل انواع مختلفی از سبک‌های قدیمی و اصیل ووشو است و بر پایه فلسفه و سنت‌های چینی متمرکز است که معمولاً در مسابقات سنتی ووشو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 وی تأکید کرد: این تنها چند نمونه از سبک‌های مختلف ووشو هستند، زیرا ووشو دارای تنوع و گوناگونی بسیار زیادی در سبک‌های مختلف است که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند.
 
 عباسی تصریح کرد: رشته ووشو در دو بخش ساندا (مبارزه‌کردن) و تالو (اجرای هنرهای نمایشی) انجام می‌شود که امروزه شاهد هستیم در هر دو بخش ایران توانسته قهرمان‌های بسیار ارزنده‌ای به دنیا معرفی کرده و جایگاه خود را تثبیت کند.
 
 وی با اشاره به پوشش هنرجویان، بیان کرد: در رشته ساندا با پوشیدن دستکش، کلاه باهم شروع به مبارزه می‌کنند و سرعت و قدرت خود را به نمایش می‌گذارند و برتری خود را نشان می‌دهند.

 مدیر باشگاه بیان کرد: تالو بخش بسیار فوق‌العاده و جذاب در رشته ووشو است که شاهد چند شاخه جالب و متفاوت با یکدیگر هستیم و رشته تاچی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در تمام سنین با اجرایی فوق‌العاده جذاب برگزار می‌شود علاوه بر پرورش جسم، به پرورش فکر و ذهن پرداخته می‌شود.
 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، ورزش ووشو
نظرات بینندگان