کد خبر: ۱۶۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
عضو هیات‌علمی دانشگاه پیام‌نور: 

پیاده‌روی اربعین تبلور ظهور است

عضو هیات‌علمی دانشگاه پیام‌نور گفت: دیده شده که در پیاده‌روی اربعین از همه ادیان و اقشار شرکت می‌کنند که این نشان‌دهنده تبلور ظهور و مقدمه‌ای برای ظهور است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مکارم در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: پایه‌گذار اربعین امام حسن عسکری (ع) هستند که در حدیثی فرموده‌اند نشانه‌های مؤمن پنج چیز است؛ اول ۵۱ رکعت نماز (واجب و نافله در طول شبانه‌روز)؛ دوم زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)؛ سوم انگشتر در دست راست کردن؛ چهارم پیشانی بر خاک گذاردن؛ پنجم بلند گفتن «بسم‌الله الرحمن الرحیم» در نمازهای جهریّه (صبح، مغرب و عشا).

وی خاطرنشان کرد: حضرت تصریح دارند که یکی از علائم شیعیان این است که در روز اربعین به صورت پیاده‌روی به زیارت اباعبدالله می‌روند که از چند صد سال قبل حتی رژیم صدام هم این برنامه بوده؛ ولی در حال حاضر با برطرف شدن موانع و همکاری دولت عراق از اکثر نقاط دنیا برای زیارت اربعین می‌روند.

پیاده‌روی اربعین تبلور ظهور است
 
 عضو هیات‌علمی دانشگاه پیام‌نور با اشاره به روایت‌ها تصریح کردند: این مقدمه‌ای است برای ظهور، وقتی مردم از خود این‌چنین ایثارگری نشان می‌دهند، در آنجا من و تو وجود ندارد بهترین نمایش وحدت اسلامی و جهانی است.

مکارم در ادامه گفت: در پیاده‌روی‌های اربعین مشاهده شده کسانی از کشورهای اروپایی یا حتی کشیش‌ها، رهبران مذهبی زرتشتیان در این زیارت شرکت می‌کنند؛ زیرا معتقد هستند که یک موعود آخرالزمان در این منطقه ظهور می‌کند و بی‌صبرانه مردم منتظر این ظهور هستند و زیارت اربعین تبلور این برنامه و ان‌شاءالله مقدمه‌ای برای ظهور است.

وی در پایان پیاده‌روی اربعین را یک اعلام آمادگی جهت ظهور دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که توان و شرایط حضور در این حماسه را دارند، کمک کنند تا این مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود، چرا که یک اعلام آمادگی به اهل‌بیت عصمت و طهارت است که ما آماده هستیم که جان و مال خود را فدای شما کنیم و امیدواریم در سال‌های آتی روز اربعین شاهد ظهور باشیم و حکومت مهدوی برپا شود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان