کد خبر: ۱۶۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس خبر داد:

برگزاری مسابقات ورزشی بانوان روستاییان و عشایر

مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس از برگزاری دومین دوره مسابقات ملی ورزش روستاییان و عشایر کشور در بخش بانوان خبر داد.

رحیم خداجو در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» در توضیح برگزاری دومین دوره مسابقات ملی ورزش روستاییان و عشایر کشور، بیان کرد: دومین دوره مسابقات ملی ورزش روستاییان و عشایر کشور در رشته کاراته در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شده که بخش آقایان در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مردادماه به پایان رسید و در قسمت بانوان در حال برگزاری است.

مسابقات در سالن کمیته امداد امام خمینی (ره) شیراز با حضور ۱۶۰ ورزشکار و مربی و سرپرست از ۲۳ استان در حال برگزاری است که محل اسکان این ورزشکاران در مجموعه شهید ربانی شیراز است که امروز مسابقات به پایان خواهد رسید و ساعت ۱۴ با حضور مسئولان وزارت‌خانه و مسئولان استانی مراسم اختتامیه را خواهیم داشت.


به گزارش «شیرازه»، کاراته که در اوایل قرن بیستم در اوکیناوا ژاپن شکل گرفت، در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به ایران راه یافت و در ابتدا، این ورزش عمدتاً توسط مردان انجام می‌شد، و ایده شرکت زنان در چنین ورزش سختی با شک و مقاومت مواجه شد که با این حال، با شروع مدرن شدن جامعه ایران و پذیرش برابری جنسیتی، فرصت‌های زنان در ورزش گسترش یافت که خوشبختانه شاهدیم که این ورزش در حوزه روستایی و عشایر نیز گسترش داشته است.

یکی از راه‌های توسعه ورزش، توجه به مناطق محروم و روستایی یکی از راه‌های توسعه ورزش است چرا که این قشر استعدادهای خوبی دارند که با توجه به رویکردی که در سال‌های اخیر وزارت ورزش و جوانان کشور در این زمینه داشته است می‌توان پیش‌بینی کرد که این فعالیت می‌تواند انگیزه و شوق را در جامعه ورزشی عشایر و روستاییان بیشتر کند.

که این امر نیاز به نگاه و توجه بیشتری از سوی متولیان این فعالیت دارد که امیدواریم با نتایج مثبتی که تاکنون داشته است، مسئولان همانند قبل قدمی مؤثر را در این امر بردارند و شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران حوزه روستایی و عشایر باشیم.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان