کد خبر: ۱۶۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

خواهرم زینب‌وار با سختی‌ها روبرو شوید

شهید سید مجتبی صانعیان در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: خواهرم حجابتان را هر چه بیشتر حفظ کنید و زینب‌وار با سختی‌ها روبرو شوید و به خدا توکل کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید سید مجتبی صانعیان دوازدهم فروردین‌ماه ۱۳۴۶ در جهرم دیده به جهان گشود و در آغوش پاک پدر و مادر رشد و پرورش یافت. وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد دبستان شد و دوره ابتدایی را پشت سر گذاشت.

 دوره راهنمایی وی هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامی بود. هرچند تنها ۱۱ سال داشت؛ ولی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت می‌کرد، پس از پیروزی انقلاب، به تحصیل ادامه داد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه بسیج در تأمین امنیت شهری مشارکت داشت. 

با تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی، به دلیل سن پایین اجازه حضور در جبهه‌ها را نداشت؛ ولی پس از مدتی موفق شد مسئولین و والدین را متقاعد به حضور در جبهه‌ها کند و توانست خود را به مناطق نبرد با دشمن بعثی برساند و به جهاد در راه خدا مشغول شد و سرانجام پس از سال‌ها خدمت به انقلاب، اسلام و کشور در تاریخ ۱۳۶۳/۱۰/۲۶ در جبهه خرمشهر (اروندرود) جان خود را فدای دین و کشورش کرد و به مقام رفیع شهادت نایل آمد. 

خواهرم زینب‌وار با سختی‌ها روبرو شوید

وصیت شهید:

امروز دو راه بیشتر برای ما باقی نمانده، یا پیروز شویم و یا شهادت سرخ را در آغوش بگیریم، پس می‌روم تا بکشم و یا کشته شوم؛ چون در دو حالت پیروزیم.

خواهران و برادران، همیشه در صحنه باشید، نمازجمعه را با شکوه برگزار کنید تا توطئه‌گران آرزوهایشان را با خود به گور ببرند، مادرم همانند کوه محکم و استوار باش و سعی کن همیشه کارهایت در راه خدا باشد و اگر لازم شد دیگر پسرانت را نیز در راه خدا قربانی کن.

 از گریه‌ای که نشان‌دهنده ضعف و خلل در ایمانتان باشد بپرهیزید؛ چون گریه شما باعث خوشحالی دشمنان انقلابمان می‌شود، خواهرم حجابتان را هر چه بیشتر حفظ کنید و زینب‌وار با سختی‌ها روبرو شوید و به خدا توکل کنید. 

برادران عزیز، سلاح بر زمین افتاده مرا برگیرید و جای خالی‌ام را در سنگرهای حق علیه باطل پر کنید، از همه می‌خواهم مرا ببخشند و حلالم کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان