کد خبر: ۱۶۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

خدمات ارزنده دستگاه‌های دولتی فارس در اربعین

مبحث حمل و نقل زائران و خدمات دهی در مرزها در این ایام مهمترین دغدغه‌ای است که خوشبختانه در کشور ما و همچنین در استان فارس به طور مطلوبی به آن پرداخته شده است که قطعا خدمات رسانی در این مسیر اجری جلیل خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مبحث حمل و نقل زائران و خدمات دهی در مرزها در این ایام مهمترین دغدغه ای است که خوشبختانه در کشور ما و همچنین در استان فارس به طور مطلوبی به آن پرداخته شده است.

این خدمات شایسته از سوی دستگاه ها و ارگان های دولتی که برای خدمات زائران با حرکت به سوی مرزها برای هم قدم شدن با دیگر دلدادگان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) قطعا اجری جلیل خواهد داشت.

 

 ۲ هزار لیتر گازوئیل برای ماشین‌هایی که پلاک آنها در ستاد اربعین ثبت شده باشد شارژ شده است

 اسدالله طاهری با بیان اینکه اربعین در بین شیعیان یک فرهنگ مقدس است، یادآور شد: در ابتدا کاروان اهل‌بیت (ع) بعد از ۲۰ سفر به کربلا و زیارت قبر امام حسین (ع) رسیدند و از آن تاریخ، اربعین یکی از عناصر مهم زنده نگه داشته شدن یاد و شهدای کربلا در فرهنگ شیعه بوده است.

خدمات ارزنده دستگاه‌های دولتی فارس در اربعین

 وی ادامه داد: تا قبل از شهادت امام حسین (ع) خود حضرت برای تبیین می‌جنگیدند و بعد از شهادتشان امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بحث تبیین را به دست گرفتند، به‌گونه‌ای که حضرت زینب با شهامت کامل در مقابل یزید ایستادند و سخنرانی کردند.

 رئیس شرکت پخش فراورده‌های نفتی فارس در نقش تبیین حضرت زینب (س)، بیان کرد: اربعین در فرهنگ شیعه به خاطر تبیین حضرت زینب (س) و امام سجاد (س) بعد از شهادت امام حسین (ع) صورت گرفته است و به همین دلیل باعث بیداری و روشنگری مسلمانان و به عنوان یک فرهنگ مقدس و قابل تبلیغ شده است.

 طاهری با توجه به فراگیر شدن پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ سال اخیر مخصوصاً دهه اخیر می‌بینید که پیاده‌روی اربعین تبدیل به یک فرهنگ جهانی در سراسر دنیا شده است که علاوه بر شیعه و سنی سایر مذاهب مثل ارمنی‌ها، مسیحی‌ها و... در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.

 وی در خصوص خدماتی که در راستای پیاده‌روی اربعین ارائه داده‌اند، مطرح کرد: سرویس‌دهی گاز مایع به موکب‌ها، تأمین سوخت اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی که به سمت مرز می‌روند انجام شده است.

 وی ادامه داد: جایگاه‌های سوختی در استان فارس معین شده است که اتوبوس و کامیون‌ها در مسیر دچار مشکل سوخت‌رسانی نشوند و ۲ هزار لیتر گازوئیل برای ماشین‌هایی که پلاک آنها در ستاد اربعین ثبت شده باشد شارژ شده است که بعد از هر بار مصرف نیز شارژ می‌شود.

 

استان فارس به عنوان استان معین، حمل و نقل استان خوزستان، مرز شلمچه و چذابه را تأمین می‌کند

 همچنین علیرضا امیری در خصوص اینکه جابه‌جایی زائرین به صورت زمینی با راهداری و حمل و نقل بیان کرد: استان فارس به عنوان استان معین، حمل و نقل استان خوزستان، مرز شلمچه و چذابه را تأمین می‌کند و جابه‌جایی زائران در استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را نیز فارس به عنوان استان معین جابه‌جا می‌کند.


 خدمات ارزنده دستگاه‌های دولتی فارس در اربعین

 وی ادامه داد: علاوه بر زائرین استان فارس، زائران پاکستانی هم که از مرز میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شده و سپس وارد فارس می‌شوند و به سمت مرز عراق حرکت می‌کنند که این موارد را نیز اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تحت پوشش و نظارت دارد.
 
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس گفت: طرح جابه‌جایی زائران از ۱۶ مردادماه شروع شده است و تا ۶ شهریورماه ادامه دارد، زائران می‌توانند به دو صورت اینترنتی و حضوری جهت تهیه بلیت اقدام کنند.
 
 امیری افزود: اتوبوس‌های ما روزانه به سمت مرز حرکت می‌کنند و تا به امروز نزدیک به ۳۰ هزار نفر جابه‌جایی در مرز شلمچه و چزابه داشته‌ایم.
 
 وی در پایان افزود: در زمانی که پیک ورودی و خروجی مسافر زیاد است ما مرز مهران در ایلام را نیز پوشش می‌دهیم.

 
 استقرار ۹۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۳ راننده و عوامل اجرایی در مرز شلمچه

 در ادامه روح‌الله خوشبخت با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در ۳ حوزه بزرگ از جمله بهداشت حمل و نقل و مدیریت پسماند در مرز فعالیت می‌کند، بیان کرد: شهرداری شیراز طبق مصوبه ستاد اربعین، امسال هم مانند ده سال گذشته در مرز شلمچه در سه حوزه بزرگ از جمله بهداشت، حمل و نقل و مدیریت پسماند مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی است که در حوزه پسماند حدود ۲۲۳ نفر از پاکبانان و مجموعه عوامل اجرایی و نظارتی اعزام و مشغول فعالیت هستند.
 خدمات ارزنده دستگاه‌های دولتی فارس در اربعین
 وی افزود: ۹۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۳ راننده و عوامل اجرایی در مرز مستقر و مشغول خدمات‌رسانی هستند همچنین در بحث ایمنی و آتش‌نشانی همکاران ما با هشت دستگاه ماشین امدادی مستقر هستند و در حوزه عمرانی ۲۱ نفر اعزام شده‌اند که از سال‌های گذشته ساخت دو سوله هزارمتری جهت اسکان مسافران ساخته و آماده اسکان است.
 
 معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با توجه به سخن رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که راهپیمایی بزرگ اربعین را یک حرکت و نماد جهاد اسلام معرفی می‌کنند که در همین راستا هرچه بهتر برگزاری مراسم بنا به دستور شهردار شیراز تمام تمهیدات لازم را چه در بحث اعزام زائران به کربلای معلی و چه در بحث مراسم برگزاری جاماندگان اربعین در نظر گرفته‌ایم.

 

به گزارش «شیرازه»، خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) مجاهدتی است بی‌نظیر که هرکس فراتر از وظایف سازمانی خود، این راه و این خدمت را با عشق و دلدادگی در مسیر ارادت به اهل‌بیت (ع) طی می‌کند تا دین خود را در مسیر برافراشتن پرچم مقدس اسلام ادا کند.
 
 انتهای خبر/ 224224
 

نظرات بینندگان