کد خبر: ۱۶۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
جمعه‌های مهدوی با «شیرازه»؛

گسترش انحرافات اخلاقی از نشانه‌های ظهور است

امام‌جماعت مسجد امام علی (ع) گفت: گسترش فساد و انحرافات اخلاقی همچنین افزایش فساد در جامعه، گسترش بی‌دینی، بی‌اخلاقی و ترویج فرهنگ مادی‌گرایی نیز از نشانه‌های ظهور است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه گفت: منابع روایی و حدیثی اسلامی روایات و احادیث متعددی درباره ظهور و ظهور حضرت مهدی (عج) وجود دارد.


 وی به مهم‌ترین آنها اشاره کرد و گفت: حدیث طولانی امام علی (ع) در نهج‌البلاغه که به تفصیل درباره ظهور و نشانه‌های قیام حضرت مهدی (عج) سخن گفته است همچنین حدیث مشهور الملاحم والفتن از امام صادق (ع) که به نشانه‌های پیش از ظهور اشاره دارد.


 امام‌جماعت مسجد امام علی (ع) خاطرنشان کرد: در روایتی از امام باقر (ع) در کتاب کمال‌الدین که زمان ظهور را ذکر کرده است همچنین حدیث الغیبة الصغری و الکبری از امام حسن عسکری (ع) که به دو دوره غیبت حضرت مهدی (عج) اشاره دارد.


 موسوی ادامه داد: روایات متعدد دیگر در منابع حدیثی شیعه و اهل سنت درباره نشانه‌های ظهور، زمان ظهور، نام و نسب حضرت مهدی (عج) و جود دارد که این روایات در کتب حدیثی معتبر شیعه و سنی نقل شده و موردتوجه و استناد علمای دینی قرار گرفته است، البته تفسیر و تأویل برخی از این روایات محل اختلاف است.


 وی بر اساس روایات اسلامی، از مهم‌ترین نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) تأکید کرد: بروز فتنه‌ها و آشوب‌های گسترده در جهان که روایات به افزایش جنگ‌ها، ناامنی‌ها، ظلم و ستم در سطح جهانی اشاره دارند.


 موسوی تصریح کرد: وجود ستمگران و طغیان آنان لذا ظهور حاکمان و رهبران ستمگر و طغیانگر در سراسر جهان از نشانه‌های نزدیک‌شدن به ظهور است.


 روحانی دینی ادامه داد: گسترش فساد و انحرافات اخلاقی همچنین افزایش فساد در جامعه، گسترش بی‌دینی، بی‌اخلاقی و ترویج فرهنگ مادی‌گرایی نیز از نشانه‌های ظهور است.


 وی بروز حوادث طبیعی و زلزله‌های متعدد را از نشانه‌های ظهور دانست و خاطرنشان کرد: برخی روایات به افزایش زلزله‌ها، سیل‌ها و حوادث طبیعی در زمان نزدیک به ظهور اشاره دارند.


 موسوی از ظهور فرد منجی و مصلح جهانی طبق روایات متعدد خرداد و افزود: در نهایت، ظهور حضرت مهدی (عج) به عنوان منجی و مصلح جهانی، آخرین و بزرگ‌ترین نشانه ظهور خواهد بود.


 وی در پایان بیان کرد: این موارد، برخی از مهم‌ترین نشانه‌های مطرح شده در روایات درباره ظهور حضرت مهدی (عج) هستند و البته شرح و تفسیر این نشانه‌ها در منابع دینی به طور مفصل ارائه شده است.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: جمعه مهدوی ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان