کد خبر: ۱۶۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
فرماندار شهر شیراز بیان کرد:

تجمع اتباع خارجی معضل اصلی وزیرآباد

فرماندار شیراز گفت: ۳۰۸ هکتار از مناطق شهرداری هشت شیراز از حضور اتباع خارجی پاک‌سازی شد و طرد اتباع خارجی از این مناطق، سبب شده است تا شاهد تجمع اتباع در مناطق دیگر بخصوص حاشیه شهر از جمله وزیرآباد باشیم.

 لطف‌الله شیبانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: وزیرآباد یکی از محلات شیراز در محدوده قانونی و جزئی از منطقه هفت شهرداری شیراز است که درگیر مشکلات زیر ساختی است.

 وی در رابطه با مشکلات محله وزیرآباد، بیان کرد: موضوع اول مشکلات وزیرآباد، اسکان اتباع غیرمجاز خارجی است، در این خصوص دو مسئله مطرح است؛ یکی خروج اتباع خارجی طبق طرح طرد اتباع و دوم انسداد کامل مرزهای کشور که یک مسئله کشوری است.

 فرماندار شیراز در خصوص طرح خروج اتباع، بیان کرد: حضور و تجمع اتباع خارجی، یک مسئله اجرای طرح طرد اتباع غیرمجاز است که طبق این طرح از شیراز هفته‌ای هزار نفر اتباع غیرمجاز جمع‌آوری و در اردوگاه نگهداری می‌کنیم.

 شیبانی افزود: همچنین با تأمین اتوبوس از طریق ارتش، سپاه و راهداری در نهایت اتباع غیرمجاز به همراه مأمور بدرقه و به سمت مرز اعزام می‌کنیم که از سه روز گذشته قریب دو هزار نفر در اردوگاه جمع‌آوری شده‌اند که با تدریج با هماهنگی‌های انجام شده روانه مرز خارج می‌شوند.

 وی یادآور شد: در نظر بگیرید که این عدد دو هزار نفری رقم کوچکی نیست که ظرف چند روز مسئله حل شود ضمن اینکه مسئله دومی که مطرح شد عدم انسداد کامل مرزهای کشور عامل مهم محسوب می‌شود.
 تجمع اتباع خارجی معضل اصلی وزیرآباد
 فرماندار شیراز ادامه داد: مسئله‌ای که باید آن را در نظر بگیریم حضور اتباع در محلات و مناطق شهر و روستایی ما متأثر از یک موضوع کشوری است که برنامه دولت انسداد کامل مرزهای شرقی پاکستان و افغانستان با استفاده ظرفیت‌های ارتش است.

 شیبانی افزود: اما تا تحقق کامل این طرح، علی‌رغم هزینه سرسام‌آور طرد اتباع با توجه به عدم انسداد کامل مرزهای شرقی، همچنان شاهد آمدن تعداد دیگری از اتباع هستیم.

 وی در خصوص ورود اتباع غیرمجاز، بیان کرد: حل این مسئله با بستن مرزهای استان هم قابل‌حل نیست تا از ورود اتباع غیرمجاز جلوگیری کنیم؛ زیرا اتباع غیرمجاز از استان‌های اطراف ما مثل کرمان و سیستان و بلوچستان وارد استان می‌شوند که در وهله اول از همان جا هم باید جلو ورود آن‌ها گرفته شود.

 فرماندار شیراز در خصوص برنامه طرد اتباع غیرمجاز تصریح کرد: نکته دیگری در این زمینه وجود دارد که بر اساس تدبیر شورای تأمین استان فارس بعضی از محلات را ممنوع از حضور اتباع خارجی کرده‌ایم.

 شیبانی در ادامه گفت: در این طرح ۳۰۸ هکتار از مناطق شهرداری هشت شیراز از حضور اتباع خارجی پاک‌سازی شده و طرد اتباع خارجی از این مناطق، سبب شده است تا شاهد تجمع اتباع در مناطق دیگر بخصوص حاشیه شهر از جمله وزیرآباد باشیم.

 وی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیری در جهت ایجاد محدودیت برای ادامه حضور اتباع، خاطرنشان کرد: در خصوص مدارس، حداکثر ظرفیت برای پذیرش اتباع خارجی ۱۰ درصد است که این قانون در حال اجرا است و در صورت مشاهده تخلف فرد متخلف از مدرسه اخراج و مدیر مدرسه به هیات تخلفات اداری معرفی می‌شود.

 فرماندار شیراز در خصوص ایجاد محدودیت برای اسکان اتباع به قانون منع به‌کارگیری اتباع در مشاغل مرتبط با مواد غذایی اشاره کرد و گفت: در رابطه با میدان تره‌بار و مشاغلی که با مواد غذایی ارتباط دارند به‌کارگیری اتباع خارجی ممنوع شده است و اتباع چه به صورت کارگر و چه فروشنده مجاز به فعالیت در این مشاغل نیستند.

 شیبانی در خصوص اقداماتی که برای حل معضل اتباع خارجی در حال انجام است ابراز امیدواری کرد و گفت: این‌ها مواردی است که به تدریج در حال پیگیری و حل هستند و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد مرتفع شدن مشکلات هستیم.

 انتهای خبر/224224

برچسب ها: اتباع خارجی ، شیراز ، مرز
نظرات بینندگان