کد خبر: ۱۶۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

سنگ سیاه شیراز مقصد دائمی مدیران کشوری

 سفر اخیر وزیر کشور به شیراز مقصدی نام‌آشنا داشت به نام محله «سنگ سیاه»؛ محله نام‌آشنایی که اکنون به مقصدی دائمی برای همه مسئولان کشوری سفرکننده به شهر شیراز تبدیل شده است، به‌گونه‌ای که فرق نمی‌کند برای چه عنوانی راهی استان فارس شده باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سفر اخیر وزیر کشور به شیراز مقصدی نام‌آشنا داشت به نام محله «سنگ سیاه»؛ محله نام‌آشنایی که اکنون به مقصدی دائمی برای همه مسئولان کشوری سفر کننده به شهر شیراز تبدیل شده است، به‌گونه‌ای که فرق نمی‌کند برای چه عنوانی راهی استان فارس شده باشند.

محله‌ای که به نظر می‌رسد بازدید از آن بعد از زیارت حرم شاه‌چراغ برای مسئولان و میهمانان کشوری شهر شیراز واجب شرعی و اداری شده و آنان باید به هر بهانه‌ای شده است از این محله بازدیدی داشته باشند.

سنگ سیاه شیراز مقصد دائمی مدیران کشوری

بازدیدی که به نظر می‌رسد شاید گزارشش برای دادن یک بیلان عملکردی و به رخ کشیدن اقدامات فعالیت‌های دستگاه‌های متولی امور شهری و استانی باشد؛ اما وقتی به ابعاد کوچک این محله و حجم اعتبارات و وعده‌های رنگارنگ مسئولان مختلف نگاه می‌کنیم اتفاقاً باید آن را نمادی از ناکارآمدی دانست.

ناکارآمدی که چند سال است هنوز نتوانسته یک محله را سر و سامان دهد به‌گونه‌ای که از مسائل ضد امنیتی گرفته تا رژه معتادان و کارتون خواب‌ها را به وضوح می‌توان در کوچه پس کوچه‌های آن دید، هر چند که ظاهر زیبایش تغییر یافته، اما با آتش گرمای کارتون خواب‌ها در زمستان، دوباره به سیاهی می‌گراید.

حال باید مدیران ارشد استان پاسخگو باشند که این همه رفت و آمد به این محله و دعوت از مسئولان برای بازدید از آن چه دستاوردی داشته است که هنوز رنگ محرومیت و آسیب‌های اجتماعی بر رخ این محله خودنمائی می‌کند و باید پرسید که تا چند مسئول دیگر باید از اینجا بازدید کنند تا شاید محله «سنگ سیاه» چون سنگ قدیمی قبر سیبویه به سیاهی تبدیل نشود.

به گزارش «شیرازه»، تاریخچه محلات شیراز به گذشته‌ای دور بر می‌گردد، یکی از محلات تاریخی و دیدنی شیراز محله «سنگ سیاه» است که در بخش مرکزی شهر قرار گرفته و هنوز حال و هوای قدیمی خود را حفظ کرده است. 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: سنگ سیاه ، شیراز ، سفر وزیر
نظرات بینندگان