کد خبر: ۱۶۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛ 

ثمرات تلاش ۸ساله جوان مبتکر اهل آباده

جوان مبتکر آباده‌ای با ذهن خلاق خود برای اولین‌بار در کشور توانست موفق به ساخت دستگاه CNC رومیزی برای ایجاد طرح روی النگو شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حامد محمودی جوان مبتکر آباده ای با ذهن خلاق خود برای اولین‌بار در کشور توانست موفق به ساخت دستگاه cnc رومیزی برای ایجاد طرح روی النگو شود.
 
 حامد محمودی طراح و خالق این دستگاه فارغ‌التحصیل رشته مکانیک خودرو است و ساخت این دستگاه طرح النگو را در پارکینگ منزل خود به ثمر رسانده است.
 
 این جوان مبتکر آباده‌ای در توضیح این دستگاه گفت: این دستگاه به عنوان اولین دستگاه رومیزی برای استفاده در کارگاه‌های زرگری است که دستگاه‌های مشابه با اندازه‌های چندبرابری نیاز به مکان بزرگ‌تر و وسیع‌تر و نگه‌داری بیش‌تری دارند؛ اما دستگاه طراحی شده جدید با ابعاد بسیار کوچک قابلیت استفاده در کارگاه‌های کوچک زرگری و طلاسازی را فراهم کرده است.

 محمودی خاطرنشان کرد: حمایت از جوانان خلاق و مبتکر و جذب سرمایه‌گذار می‌تواند آنان را در مسیر تولید فناورانه و اشتغال‌زایی قرار دهد.
 
 به گزارش «شیرازه»، حامد محمودی بیش از هشت سال است که با تلاش‌های بی‌وقفه خود بر روی ایده و طراحی ساخت دستگاه CNC طلاکار کرده که سرانجام اختراع و ساخت این دستگاه طراح النگو در یک سال به طول انجامیده و به گفته خویش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه صرف ساخت این اختراع کرده است.
 
 همچنین این مخترع جوان در راستای اجرای این ابتکار دو اختراع دیگر نیز انجام داده که در مسیر ثبت‌شدن قرار گرفته‌اند.
 
 دستگاه CNC مخفف کلمه Computen Numerical Contrpl به معنای کنترل عددی کامپیوتر است و یکی از پرکاربردترین ماشین‌آلات در جهت حکاکی و برش متریال‌هایی چون چوب و فلز بکار می‌رود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان