کد خبر: ۱۶۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
  مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز مطرح کرد:

اخذ شهریه در مدارس دولتی غیرقانونی است

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز گفت: اخذ شهریه در مدارس دولتی غیرقانونی است و فقط مشارکت مردمی بعد از ثبت‌نام دانش‌آموز و شروع سال تحصیلی طبق مصوب جلسه انجمن و اولیا آن هم کاملاً دل‌بخواهی انجام می‌گیرد.

شهربانو حاصلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: گرفتن شهریه در مدارس دولتی ممنوع است اما بعد از بازگشایی مدارس انجمن اولیا و مربیان تشکیل می‌شود، گروه انجمن و اولیا مصوبه‌ای در بحث مشارکت مردمی مدرسه تنظیم می‌کنند و این مشارکت به‌صورت کاملاً اختیاری و با نظر خود اولیا و انجمن تأیید و مصوب می‌شود.

وی در رابطه با اجباری یا اختیازی بودن به پوشیدن لباس فرم در مدارس، گفت: پوشیدن لباس فرم به‌ صورت فرمی که امسال اجبار کنند غیرقانونی است، اما اینکه دانش‌آموز ملزم به پوشیدن لباس فرم است بله باید بپوشد، دانش‌آموز می‌تواند از فرم‌های سال گذشته استفاده کند و ما اجباری به خریدن فرم جدید نداریم.

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تصریح کرد: اگر مدرسه‌ای هم‌زمان در طی سالیان متوالی یک نوع فرم پوشش دارد دانش‌آموزان می‌توانند از همان لباس سال قبل استفاده کنند.

حاصلی ادامه داد: همان‌طور که مستحضر هستید شهریه مدارس غیردولتی توسط انجمن و آموزش و پرورش مصوب می‌شود و باید به‌ صورت تایپ شده و کاملاً با مهر و موم اداره و مهر مشارکت‌ها در معرض عموم و دید اولیای دانش‌آموز قرار گیرد، در این مورد کسی اجازه گرفتن حتی یک ریال شهریه بالاتر را ندارد و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی ضمن تشکر از مدیران مدارس در خصوص ساماندهی و همکاری با سرویس‌های مدارس، مطرح کرد: امسال هم تولیت سرویس مدارس با شهرداری است، اما مدیران مدارس به‌ صورت خودجوش و کاملاً دغدغه‌مند پا فراتر از وظایف خود می‌گذارند و سرویس مدارس را ساماندهی می‌کنند و کار را به بهترین شکل ممکن پیش می‌برند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان