کد خبر: ۱۶۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
امام جمعه اهل سنت شیراز:

ما ملت مسلمان از ریشه درخت تنومند اسلامیم

امام جمعه اهل سنت شیراز بیان کرد: ما ملت مسلمان از ریشه درخت تنومند اسلام هستیم، وحدت ما از سنت رسول‌الله (ص) است

شیخ عبدالواحد خواجوی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، ضمن اشاره به این نکته که همه ما ملت مسلمان از ریشه درخت تنومند اسلام هستیم بیان کرد: وحدت ما برگرفته از سنت رسول‌الله (ص) است، همان وحدتی که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید، همان وحدتی که رسول اکرم (ص) زمانی که از مکه مکرمه به مدینه منوره هجرت کردند، رابطه اخوت و برادری در بین قبیله اوس و خزرج و همچنین مهاجرین و انصار برقرار کرد.

وی در خصوص وحدت جامعه اسلامی ادامه داد: وظیفه امت اسلامی چه شیعه و چه سنی این است که همه باید متحد و منسجم باشیم و تفاوتی ندارد که شیعه، سنی، شافعی، حنبلی و یا مالکی هستیم. این‌ها مهم نیست همان‌گونه که جمهوری اسلامی ایران از غزه حمایت می‌کند درحالی‌که مردم فلسطین اهل سنت هستند. حزب‌الله و عراق نیز با آنکه شیعه هستند از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

 امام‌جمعه مسجد رسول اکرم (ص) خاطر نشان کرد: بنابراین ما نیز همگی چه شیعه و چه سنی وظیفه داریم که از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم و با تأسی از آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُواج وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا»همین روش را انجام بدهیم و همه ما در کنار یکدیگر باشیم.

شیخ عبدالواحد خواجوی تصریح کرد: الان مسئله اسلام است و ما می‌خواهیم اسلام پیروز شود باید تابع سنت پیامبر خدا باشیم و وظیفه ما امت اسلام نجات غزه و مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف است. 

وی در پایان ضمن تبریک به مناسبت سالروزمیلاد پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: همان‌طور که تا به حال کشور ما و خصوصاً استان ما اهل وحدت، اتحاد و انسجام بوده است، باید با همدلی و انسجام بیشتر همه مشکلات پیش روی کشور عزیزمان ایران را حل کنیم. 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان