کد خبر: ۱۶۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
اقدامات وعملیات های انتظامی استان فارس؛

گزارش پلیس فارس در عملیات های دستگیری

معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی استان فارس از عملیات ها و امحا و دستگیری های این سازمان اطلاع رسانی کرد:

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،به نقل از خبرگزاری پلیس فارس،اقدامات و عملیات های پلیس را تشریح و بیان کرد:

توقيف پژو حامل 108 کيلو ترياک در عمليات مشترک پليس فيروزآباد و بوشهر

فرمانده انتظامي استان گفت: در عمليات مشترک پليس فيروزآباد با پليس مبارزه با مواد مخدر بوشهر ، 108 کيلوگرم تریاک کشف شد.

 سردار "رهامبخش حبيبی"  ، اظهار داشت: ماموران پليس بوشهر با اقدامات فنی مطلع شدند که قاچاقچيان با یک سواری پژو پارس در حال انتقال مواد مخدر از المرد به شيراز هستند که بررسی موضوع در دستور کار پليس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان فيروزآباد پس از هماهنگی قضایی به محور مواصالتی "المرد-شيراز" اعزام و حين گشتزنی و کنترل خودروهای عبوری سواری مذکور را شناسایی و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اینکه در بازرسی از این خودرو 108 کيلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: راننده قاچاقچی دستگير و برای سير مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

محل دپو 28 ميلياردي کالاي قاچاق لو رفت

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف كاالي قاچاق دپو شده به ارزش 28 ميليارد ریال درشهرستان شيرازخبرداد.

سردار "یوسف ملک زاده" بيان كرد: مأموران پليس امنيت اقتصادی استان با اقدامات فني از دپوکالای قاچاق در يك انبار مطلع و بررسي موضوع را در دستوركارخود قرار دادند.

وي افزود: پس از هماهنگي با مرجع قضایي، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن محل 12 هزار و 337 قطعه انواع لوازم یدکی خودرو از قبيل بلبرینگ و یاتاقان كه خارجي و قاچاق بود را كشف كردند. جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 28 ميليارد ریال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص پرونده تشکيل و تحویل تعزیرات حکومتی شد.

قاپ زن ها دستگير شدند

 رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري 2 سارق قاپ زن وکشف 15 فقره سرقت در شيراز خبر داد سرهنگ "کاووس حبيبي" اظهار داشت: در پي وقوع سرقت از نوع قاپ زني در حوزه پايگاه غرب پليس آگاهي، شناسايي سارق يا سارقين در دستور کار قرار گرفت.

 وي ادامه داد: با انجام اقدامات پليسي و اطالعاتي، مشخص شد سارقين با يک دستگاه موتورسيکلت اقدام به سرقت و سپس متواري مي شوند.

 سرهنگ حبيبي گفت: با تلاش هاي صورت گرفته، هويت سارقان شناسايي و دريک عمليات پليسي، هر دو سارق در يکي ازاستان هاي همجوار دستگيرشدند.

 رئيس پليس آگاهي استان فارس با بيان اينکه سارقين در تحقيقات به 15 فقره سرقت اقرار کردند، افزود: شهروندان هنگام عبورازخيابان حتي الامکان از صحبت با گوشي همراه خود داري و در زمان حرکت در پياده رو کيف دستي خود را به سمت ديوار قرار دهند تا قاپ زن ها در انجام سرقت ناکام بمانند .

قاچاقچيان به جاي غذا، هروئين بلعيده بودند

 فرمانده انتظامي نیریز از كشف 840 گرم هروئين به صورت بلع و دستگيری 2 نفر متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عظيم اله کرمی" بيان کرد: مأموران انتظامی نیریز با اقدامات فني مطلع شدند 2 نفر مسافراتوبوس با بلعيدن مواد در حال اعزام به شيراز هستند كه بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 وي افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محورمواصلاتی کرمان-شيراز اعزام و اتوبوس مذکور را شناسایی وهردو قاچاقچی را دستگيرو به مقرانتظامی دلالت دادند.

  فرمانده انتظامي نیریز با بيان اینکه پس از مراحل تخليه، 840 گرم مواد مخدر از نوع هروئين از معده قاچاقچيان خارج شد، گفت: متهمين برای سير مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

رفع تصرف اراضي ملي و معرفي 2 نفر متهم به دادسرا

 فرمانده انتظامی استهبان از رفع تصرف 4 هزار و 700 متر مربع اراضی ملی به ارزش 12 ميليارد ریال در آن شهرستان خبر داد .

سرهنگ "حسين اکبرپور"  اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش "رونيز" استهبان، بررسی موضوع در دستورکارماموران قرار گرفت .

 وی افزود: پس از هماهنگی قضایی و با همکاری نمایندگان اداره منابع طبيعی و دادگستری، 4 هزارو700 متر اراضی ملی تصرف شده از چنگ زمين خواران رها سازی شد.

 فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمينهای رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، 12 ميليارد ریال عنوان واظهارداشت: دراین خصوص 2 نفر متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ "اکبرپور" بر همکاری همه مردم و دستگاههای نظارتی برای مقابله با هرگونه قاچاق و فعاليتهای اقتصادی غيرقانونی تاکيد کرد وازشهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریتهای پليسی 110 اطالع دهند.

دستگيري سارقان در"لامرد"

 فرمانده انتظامي لامرد از دستگيري سارقين و کشف 9 فقره سرقت از اماکن خصوصی در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محسن لشکري" در پي وقوع چند فقره سرقت از ساختمانهای نيمه کاره در سطح شهرستان لامرد، شناسايي سارق يا سارقان دردستورکارماموران تجسس کلانتری قرار گرفت.

 وي ادامه داد: مأموران انتظامي تحقيقات خود را آغاز و با اقدامات فني موفق به شناسایی 2 نفر ازسارقين شدند و پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفيگاهشان دستگير کردند.

 فرمانده انتظامي لامرد با بيان اينکه متهمين دربازجويي اوليه به 9 فقره سرقت از ساختمانهای نيمه کاره در سطح شهرستان اقرارکردند، گفت: سارقين براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

 کينه قديمي از اينستاگرام سر درآورد

 فرمانده انتظامی فسا گفت: کاربری که اینستاگرام را محل تسویه حساب کينه قدیمی با بستگانش قرار داده بود، توسط پليس فتا شناسایی و پس از سير مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ "فرهاد آراوند" در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت 4 نفر از شهروندان مبنی بر هتک حيثيت آنان توسط کاربری ناشناس در اینستاگرام، رسيدگی به پرونده در پليس فتا آغاز شد.

 وی با بيان اینکه شاکيان وابستگی خانوادگی داشتند، ادامه داد: ماموران پليس با بررسی مستندات موجود موفق به شناسایی کاربر متخلف که صفحه را صرفا برای هتک حيثيت شاکيان ایجاد کرده بود و ترفندهای سایبری نيز برای عدم شناسایی خود به کار گرفته بود، شدند.

 فرمانده انتظامی فسا از احضار متهم به پليس فتا اشاره کرد و افزود: متهم که انگيزه خود از این اقدام مجرمانه، انتقام جویی از کينه قدیمی نسبت به شاکيان عنوان کرد، پس از تکميل پرونده و سير مراحل قضایی، روانه زندان شد.

دستگيري عاملين قطع درختان جنگلي در "کوهچنار"

 فرمانده انتظامي شهرستان کوهچنارازدستگيری 2 نفرازافراد سودجوء درزمينه قطع درختان جنگلی خبر داد.

سرهنگ "حسينعلی شيروانی"  در تشريح اين خبر بيان کرد: در پي اعالم خبرازاهالي يكي از روستاهاي حوزه استحفاظی مبني بر قطع تعداد كثيري از درختان جنگلی توسط افرادي سودجو، بررسی موضوع در دستور كار مأموران انتظامی قرار گرفت.

 وي ادامه داد: مأموران پاسگاه انتظامی ابوالحيات با تعقيب و مراقبتهاي شبانه روزی و ایجاد گشتهای محسوس و نامحسوس، متهمين حين تردد با پژو 405 شناسایی و خودرورا توقيف و راننده و سرنشين را نيز دستگير کردند.

 فرمانده انتظامي کوهچنار افزود: مأمورین در بازرسی از سواری پژو که فاقد صندلی عقب و تکه های چوب و برگ درختان بلوط بود، یک دستگاه اره برقی به همراه 2 عدد اره دستی بزرگ کشف و ضبط کردند.

 سرهنگ "شيروانی" با بيان اینکه متهمين پس از تشکيل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند، از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك آن را به پليس110 گزارش کنند و پيشنهادات، انتقادات و تقديرات خود را به شماره تلفن 197 نيز اطلاع دهند.

توقيف سواري حامل 22 کيلو حشيش در سپيدان

 فرمانده انتظامي سپيدان از توقيف سواري پژو پارس و کشف 22 کيلوگرم حشيش درعمليات ماموران اين شهرستان خبر داد. سرهنگ "ذبيح اله رضایی" در تشريح اين خبر بيان داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدراين فرماندهي حين کنترل خودروها در محورهاي مواصلاتی  به يک سواري پژو پارس مشکوک و به راننده دستور ايست دادند و آن را برای بررسی بيشتر متوقف کردند.

 وي افزود: دربازرسي ازاين خودرو 22 کيلوگرم حشيش که درقسمتهاي مختلف جاسازي شده بود، کشف شد.

 فرمانده انتظامي سپيدان با اشاره به اينکه راننده قاچاقچی دستگير و برای سيرمراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: اقدامات قاچاقچيان دراين شهرستان هرگز ازچشمان تيزبين پليس دور نخواهد ماند.

دستگيري متهمان و محکومان متواري در شيراز

 فرمانده انتظامي "شيراز" ازاجراي عملياتي دستگيري متهمان و محکومان متواري طي 7 روز گذشته در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" اظهار داشت: دراجراي طرح عملياتي دستگيري متهمان و محکومان متواري طي 7 روز گذشته، 69 نفر دستگير شدند .

 وی افزود: اگرهمه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رويدادهاي اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند،امنيت مطلوبتري را ميتوان در آن جامعه برقرار کرد؛ لذا اقدامات قاطع و قانوني پليس درراستای برخورد با مجرمان و متخلفان، سبب قانونمداري ميشود و مؤلفه های امنيت را ارتقاء ميدهد.

 رئيس پليس شيراز با بيان اینکه بيان داشت: افراد دستگير شده با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.

اين مقام انتظامي در پايان با تاکيد بر اينکه رويکرد پليس مبتني بر اصل پيشگيري وعدم وقوع جرايم است، تصريح کرد: پيشگيري، فرصت ارتکاب جرم را از بين ميبرد.

انتهای خبر/

برچسب ها: پلیس فارس ، عملیات ، شیراز
نظرات بینندگان