کد خبر: ۱۶۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

نشست رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی در شیراز

گردهمایی و نشست تخصصی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، گردهمایی و نشست تخصصی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در شیراز برگزار شد.

نشست رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی در شیراز

 کیانی عضو شورای کلانشهر شیراز در گفتگو با خبر نگار شیرازه بیان کرد: امروز شورای اسلامی شهر شیراز با همراهی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز میزبان مراکز پژوهش و مدیران مراکز پژوهش کلان شهرهای کشور بود

 کیانی ادامه داد: اقدام بسیار مؤثر و مفید لازم بود که این هم‌افزایی بین مراکز پژوهشی به‌عنوان نقاط ثقل علمی شهرها و کلان‌شهر و ویژه مغزافزارها و به عبارتی دانش‌افزارهای مدیریت شهری اتفاق بیفتد چرا که امروز ما با مشکلاتی که مواجه هستیم در کلان‌شهرها تعدد مراکز پژوهشی است که در شهرها ویژه در کلان‌شهرها وجود دارند و گاهی دچار رفتارهای موازی در حوزه‌های علمی مشترک می‌شویم.

وی گفت: بناست با یک هم‌افزایی و تدوین و انشا الله رسیدن به یک دستورالعمل و مصوبه نهایی در این اجلاسیه بتوانیم یک سندی رو تقدیم شورای‌عالی استان‌ها و ان‌شاءالله به مجلس برای تصویب و یا طرح در هیئت دولت به‌عنوان آیین‌نامه داشته باشیم که بتوانیم جایگاه مراکز پژوهش را در شهر تقویت کنیم.

عضو شورای شهر شیراز گفت: این آیین نامه به‌عنوان مراکز ثقل علمی توجه به پتانسیل‌های علمی و منابعی که دارند قرار می‌گیرد که از اتلاف سرمایه‌ها چه در حوزه علمی و چه در حوزه‌های دیگر منابع و سرمایه‌ای جلوگیری کند تا بتوانیم چالاکی رو در حوزه علمیه به تمام دستگاه‌های بهره‌بردار از این خروجی‌ها و تولیدات علمی تزریق و ارائه کنیم.

وی در آخر بیان کرد: ان‌شاءالله این فتح باب برای گردهمایی، برای این هم‌افزایی ختم به نتیجه مثبت، ختم خروجی‌های عملی، عملیاتی و ملموسی بشود و شاهد شکوفایی علمی حوزه‌های اجرایی شهری باشیم به این معنا که ما نقش دانش و جلوگیری از اتلاف منابع رو در حوزه‌های اجرایی داشته باشیم.

انتهای خبر/ 224224

نظرات بینندگان