کد خبر: ۱۶۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
امام جمعه مرودشت بیان کرد:

حضور مقام معظم رهبری در نمازجمعه نشان از اقتدار ایران

امام‌جمعه مرودشت بیان کرد: حضور مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه نشان از اقتدار ایران اسلامی در خاورمیانه دارد/ شهرستان مرودشت مستعد برپایی برنامه‌های فرهنگی بیشتری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری امام‌جمعه مرودشت در خطبه‌های امروز نمازجمعه ضمن تبریک روز لسان‌الغیب حافظ شیرازی گفت: حافظ بستر بسط و گسترش اندیشه و هویت اسلامی را فراهم کرد، امروز بر ماست که با زنده نگه‌داشتن گوهر معانی تابناک ادبیات فارسی موجبات عرضه فرهنگ ایرانی اسلامی را در دنیا فراهم آوریم.

حضور مقام معظم رهبری در نمازجمعه نشان از اقتدار ایران

خطیب نمازجمعه مرودشت ضمن تبریک 

۲۰ مهرماه سالروز بزرگداشت خواجه شمس‌الدین محمد ملقب به حافظ شیرازی، بیان داشت حافظ هویت ایرانیان و مخزن عشق و عرفان است که همه سالکان این مسیر، عرفان را از حافظ آموخته‌اند و بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ایرانیان حافظ است.

امام‌جمعه مرودشت با بیان اینکه امروز ادیبان جهان و استان فارس را با نام دو شاعر پر آوازه یعنی حافظ و سعدی می‌شناسند، گفت: عشق و مهرورزی در اشعار حافظ یگانه راه رسیدن به معبود است و شعر حافظ زمینی نیست بلکه فرشتگان و قدسیان نیز چاشنی‌خور معارف و کلام او هستند.

خاوری با بیان اینکه شهرستان مرودشت مستعد برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیشتری است، بیان داشت: شهرستان مرودشت به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت فارس دارای نیروهای توانمندی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و... است؛ ولی متأسفانه به دلیل کم‌کاری برخی از مسئولان ذی‌ربط برنامه‌های منظم فرهنگی و به‌دوراز هرگونه موازی‌کاری به آن میزانی که باید شایسته مردم شهرستان باشد، برگزار نمی‌گردد. 

امام‌جمعه مرودشت در ادامه خطبه‌های خود اشاراتی به گفته‌های مقامات رژیم غاصب صهیونیستی بعد از ترور اخیر شهید سید حسن نصرالله نمود و افزود: مقامات رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل به‌صورت رسمی از ترور نفر بعد از شهید سید حسن نصرالله (مقام معظم رهبری) سخن به میان آورده‌اند و این در حالی است که شخصیت معظم مقام معظم رهبری خودشان اعلام فرمودند که بنده خودم در بین مردم و در مراسم‌ها حضور دارم .

خاوری با اشاره به اینکه مکان زندگی رهبر معظم انقلاب را همه مردم می‌دانند و ایشان با حضور باصلابت خود در نمازجمعه باشکوه و میلیونی هفته گذشته به دشمنان فهماندند که در مخفیگاه نیستند و تمامی مسئولان لشکری و کشوری بدون هرگونه ترس و واهمه‌ای در بین مردم حضور دارند.

امام‌جمعه مرودشت حضور معظم له در نمازجمعه هفته گذشته را اوج آمادگی رهبری برای جهاد در راه خدا قلمداد نمود و اذعان داشت: خواندن خطبه‌های نمازجمعه توسط رهبر معظم انقلاب به مشابه ادامه راه مکتب امام حسین (ع) است و عزاداری بر شهید سید حسن نصرالله نیز همانند عزاداری بر سالار شهیدان بود که همگی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی در خاورمیانه دارد.

خاوری تصریح کرد: شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله افراد عادی نبودند؛ بلکه یک مکتب بودند که ادامه دهنده مکتب اهل‌بیت و سیدالشهدا بودند؛ لذا ما باید در مسیر پیشرو ادامه دهنده این مکتب باشیم.

انتهای خبر/ 224224

نظرات بینندگان