کد خبر: ۱۶۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

تجلیل از ۲۰ پرفسور استهبانی در همایش چهره‌های ماندگار

اجلاسیه چهره های ماندگار استهبان به مناسبت هفته استهبان در تالار علامه طباطبایی با حضور یوسف کارگر فرماندار استهبان، حجه الاسلام و المسلمین ساجدی امام جمعه استهبان، عبدالله امیری فرمانده ناحیه بسیج سپاه و ۲۰ پرفسور استهبانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، اجلاسیه چهره های ماندگار استهبان به مناسبت هفته استهبان در تالار علامه طباطبایی با حضوریوسف کارگر فرماندار استهبان، حجه الاسلام و المسلمین ساجدی امام جمعه استهبان، عبدالله امیری فرمانده ناحیه بسیج سپاه و ۲۰ پرفسور استهبانی برگزار شد.

تجلیل از ۲۰ پرفسور استهبانی در همایش چهره‌های ماندگار

حجه الاسلام و المسلمین ساجدی در این مراسم گفت: علم یکی از اقسام بس و گسترشی ارزش های الهی و انسانی در عالم است اگر در خدمت بندگان خدا قرار گرفت این علم نورانی است علمی که نتیجه اش ترویج بندگی خدا باشد و  ترویج ارزش های الهی در عالم باشد.

تجلیل از ۲۰ پرفسور استهبانی در همایش چهره‌های ماندگار

امام جمعه استهبان ضمن تشکر از کسانی که در برگزاری این گردهمایی همکاری داشتند، بیان کرد: ما دوست داریم که بیشتر عزیزان را در مولد خودشان و در شهرستان خودشان ببینیم و ان‌شاالله از وجودشان بهره ببریم.

 دانشگاه دولتی تعطیل نیست اما متاسفانه به اسم آمایش به سمت تعطیلی می برند، یکی از رشته ها از چهاررشته تعطیل کردند و جلوی پذیرش دانشجو را گرفتند.

دانشگاه استهبان سرپا می‌ماند؟

خطیب جمعه استهبان در ادامه گفت: از یک سال پیش حقیر و جناب آقای فرماندار خیلی کوشش کردیم از دیدار با وزیر تا جلسه با استاندارد و نخبگان شهر خودمان برای اینکه بتوانیم این دانشگاه را نگه داریم.

ساجدی افزود: الان جای ذکر نکات تفصیلی نیست ولی وعده هایی هم داده شده که هنوز محقق نشده ولی کار به شدت پیگیری می‌شود و امیدواریم که با رشته هایی که از قبل داشتیم کار این دانشگاه ادامه داشته باشد و اگر نشود رشته های جدیدی که مصوبه شورای آمایش استان بوده است  جایگزین شود و این دانشگاه ان شاالله بماند.

 با توجه به خصوصیات ویژه‌ای که شهر ما دارد شهری منحصر به فرد در ایران و جهان در بحث انجیر است که جای  کارعلمی بسیار در همین زمینه دارد. 

دانشکده قرآنی استهبان

 و دانشکده قرآنی هم که مصوبه سفر مقام معظم رهبری و حدود سه سال است که ساختمان آماده دارد و علی رغم مصوبه شورای آمایش که با پیگیری های بسیار زیاد مسئولان شهرستان مصوبه گرفته است هنوز شروع به کار نکرده است.

این ها بالاخره افتخارات علمی شهرستان است که امیدواریم بتوانیم هم احیا کنیم هم حفظ کنیم.

تجلیل از ۲۰ پرفسور استهبانی در همایش چهره‌های ماندگار

مرکز آموزش عالی استهبان

یوسف کارگر فرماندار استهبان در مراسم تجلیل از پرفسوران استهبان گفت: تقدیر و تشکر می کنم از بانیان این جلسه شورای محترم اسلامی شهر استهبان مجموعه شهرداری و عزیزانی که در ستاد هفت مهر استهبان چند وقتی است تلاش و برنامه ریزی کردند و برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند.

مقام عالی دولت در شهرستان استهبان گفت: من دو نکته و خواهش از  نخبگان عزیزی که مایه نه تنها افتخار شهرستان و استان دارم؛ یکی از دغدغه های مردم شهرستان استهبان بحث مرکز آموزش عالی استهبان است، در سطح استان فارس شورای آمایش تشکیل شده و در زمینه توسعه رشد رشته ها، ایجاد رشته ها آمایش و برنامه ریزی مراکز آموزش عالی استان تصمیم های مختلفی را گرفت.

وی ادامه داد: یکی هم در مورد مرکز آموزش عالی استهبان است با پیگیری های متعددی که انجام شد در شورای آمایش مصوب شد که چهار رشته جدید را در مرکز آموزش عالی استهبان ایجاد کنیم.

 ما با جناب آقای دکتر ستایش تماس گرفتیم و خدمتشان خواهش کردیم که با توجه به ارتباطی که با سایر عزیزان به ویژه اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه شیراز دارند در در این زمینه کمک کنند که رشته های متناسب با ظرفیت منطقه و شهرستان را ان‌شاالله در این مجموعه راه اندازی کنیم،که هم بحث جذب دانشجو و هم در آینده برای اشتغال این عزیزان بتوانیم به خوبی برنامه ریزی کنیم.

 اما یک خواهش و استدعای دیگری که از این عزیزان نخبه که در جمع ما حضور دارند و عزیزانی که شاید در جمع ما حضور نداشته باشند و بعدا  استدعا  و صدای ما را خواهند شنید در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اسناد بالادستی برنامه هفتم توسعه سند توسعه و آمایش استان در شهرستان است امسال اولین سال برنامه هفتم توسعه است.

سند توسعه و آمایش استهبان

فرماندار استهبان گفت: در سال گذشته سند توسعه و آمایش شهرستان به هر حال کلید خورد برای تهیه و تدوین آن فکر و نظر نخبگان و صاحب نظران را هم مد نظر قرار دادیم با عزیزانی به ویژه اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه شیراز ارتباطی گرفتیم. که این بزرگواران با توجه به مشغله شغلی و علمی و تحقیقاتی که داشتند کمتر فرصت داشتند که در آن گروه و زیربناهایی که برای این موضوع پیش بینی شده بود حضور پیدا کنند و گفتند به صورت ایمیل برای ما ارسال کنید که بتوانیم نقطه نظرات خودمان را در این زمینه ارائه دهیم.

کارگر در ارتباط با سند تحول گفت: قصد ما به این گونه بود که سند توسعه و آمایش شهرستان را به صورت واقعی و متناسب با ظرفیت ها و نیازهای شهرستان تنظیم کنیم به هر حال این سند توسعه و آمایش چراغ راه مدیر شهرستان و فرماندار است و فرماندار باید باتوجه به سند توسعه و آمایش باید ببیند الان در چه مرحله ای است و به چه مرحله ای می خواد برسد پس باید این سند توسعه با توجه به ظرفیت ها، محدودیت ها و استعدادهای شهرستان تهیه و تدوین شود.

ما تلاش می‌کنیم این سند توسعه را  به گونه ای تهیه و تدوین کنیم که بعد از ما هم هر عزیزی در این سنگر قرار گرفت این چراغ راه برایش آماده باشد. خوشبختانه بعضی از  عزیزان در تهیه و تدوین این سند مشارکت کردند و از نظرات و رهنمودهای دوستان الان سند توسعه شهرستان در ۳۴۸ صفحه توسط مشاور مربوطه تنظیم شده است.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان