کد خبر: ۱۶۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۳
امام‌جمعه موقت قیروکارزین بیان کرد: 

مقاومت جبهه حق علیه باطل

امام‌جمعه موقت قیروکارزین گفت: تاریخ از ابتدای خلقت تا روز قیامت به ما آموخته که اگر جبهه حق با اتحاد، همدلی و برادری در برابر جبهه باطل مقاومت نماید، خداوند پیروزی را تضمین کرده است. پیامبر اسلام نیز به پیروانش توصیه می‌کرد که در راه حق و مقابله با جبهه باطل، مقاومت و ایستادگی را سرلوحه خود قرار دهند.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، حجت‌الاسلام جعفری امام‌جمعه موقت قیروکارزین در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: تاریخ از ابتدای خلقت تا روز قیامت به ما آموخته که اگر جبهه حق با اتحاد، همدلی و برادری در برابر جبهه باطل مقاومت نماید، خداوند پیروزی را تضمین کرده است. پیامبر اسلام نیز به پیروانش توصیه می‌کرد که در راه حق و مقابله با جبهه باطل، مقاومت و ایستادگی را سرلوحه خود قرار دهند.

وی گفت: اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم و تسلیم شویم، آنان بر ما مسلط خواهند شد. قرآن کریم نیز پیوسته به ما یادآوری می‌کند که اگر اهل مقاومت و پایداری باشیم، خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد. این آموزه‌ها از سوی خداوند به پیامبر اکرم (ص) داده شده‌اند تا استقامت و مقاومت را در برابر دشمنان حفظ کند.

جعفری ادامه داد: قرآن کریم داستان حضرت موسی و هارون در برابر فرعون یادآور می‌شود که اگرچه ترس و دلهره داشتند، خداوند آن‌ها را به استقامت تشویق کرد. هنگامی که به رود نیل رسیدند و از پیشروی دشمن نگران بودند، موسی به آنان گفت که خدا با ماست و این آموزه همچنان برای جبهه حق الهام‌بخش است.

وی تصریح کرد: امروز نیز جبهه مقاومت باید به آرمان‌های خود وفادار بماند و از عقب‌نشینی بپرهیزد. ما باید در راه حق ایستادگی کنیم، حتی اگر هزینه‌های سنگینی نیز به همراه داشته باشد. درخت مقاومت، با خون شهدا آبیاری می‌شود و برای پیروزی، نیاز به ایستادگی و اتحاد داریم.

امام‌جمعه موقت قیروکارزین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به‌عنوان بازوی سلطه‌گر غرب در منطقه فعالیت می‌کند گفت: همه مسلمانان باید در برابر این جبهه باطل ایستادگی کنند. اخبار اخیر نشان می‌دهد که کشورهای غربی، از جمله آمریکا و انگلیس، حمایت‌های گسترده‌ای از رژیم صهیونیستی به عمل می‌آورند. در برابر این خشونت‌ها، باید با قاطعیت در کنار جبهه حق بایستیم و کمک‌های مادی و معنوی خود را برای پایداری در این راه صرف کنیم. نمونه‌های فراوانی از افراد جامعه، از کودکان گرفته تا بزرگسالان، از اموال خود برای حمایت از جبهه مقاومت بخشیده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به چهارم آبان‌ماه و افشاگری تاریخی امام خمینی (ره) علیه قانون خفت‌بار کاپیتولاسیون اظهار کرد: این قانون که بر ایرانیان تحمیل می‌شد، عزت ایرانیان را زیر پا می‌گذاشت و استقلال کشور را به خطر می‌انداخت. از این رو مقایسه ذلت حکومت پهلوی و عزت کنونی ایران در سایه انقلاب اسلامی، باعث افتخار ملت ایران است.
 
وی افزود: ایران امروز در عرصه‌های بین‌المللی به جایگاهی دست‌یافته که توانسته در مقابل مستکبران جهان باصلابت بایستد و به‌عنوان یک قدرت مستقل در منطقه شناخته شود. این اقتدار، مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های شهدا و بزرگانی همچون شهید طهرانی‌مقدم و شهید صیاد شیرازی است.

حجت‌الاسلام جعفری با بزرگداشت شهادت حسین فهمیده به‌عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی در ۸ آبان‌ماه گفت: از نوجوانان و جوانان می‌خواهیم که با الگوگرفتن از شهدای بزرگ و نوجوانانی چون حسین فهمیده در مسیر دین و میهن خود قدم بگذارند.

انتهای خبر/ 224224

نظرات بینندگان