کد خبر: ۲۹۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

شهادت نورانیت را به جامعه بر می گرداند

مهمترین آثارشهادت در جامعه این است که نورانیت را به جامعه برمی گرداند. هروقت خداوند می خواهد یک خیری را به جامعه عنایت کند مقدماتش را با شهادت پاکترین و مخلص ترین افرادجامعه  فراهم می کند

به گزارش خبرنگار شیرازه، دکتر لنکرانی  بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هسته ای گفت: یکی از الطاف خداوند متعال به بنده هایش این است که راه بازگشت را نبسته است اگر کسی دچار پلیدی شد و بعد کار نیکویی را خالصانه انجام داد و از کرده ی خود پشیمان شد خدای متعال در عالم واقع ان سیاهی و پلیدی را تبدیل به پاکی و روشنایی می کند.

وزیر سابق بهداشت و درمان افزود:گاهی پلیدی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.یکی از مهمترین چیز هایی که نورانیت را به جامعه برمی گرداند امر به معروف و نهی ازمنکر است، اقامه حدود الهی است اما اوج همه آنها باتوجه به روایات و احادیث آمده شهادت است. مهمترین آثارشهادت در جامعه این است که نورانیت را به جامعه برمی گرداند. هروقت خداوند می خواهد یک خیری را به جامعه عنایت کند مقدماتش را با شهادت پاکترین و مخلص ترین افرادجامعه  فراهم می کند.حضور مردم در 22بهمن و 12اسفند بخش مهمی را مدیون خون شهیدان اخیر بوده است. خداوند باب شهادت را باز گذاشته و این باب شهادت پاکیزه کننده جامعه است البته این مقام مقامی نیست که هرکسی بتواند ادعای وصول آن راکند و کسانی می توانند، که از خود گذشته و به خدای خود رسیده باشند و در زندگیشان ملموس باشد.این شهدای بزرگ همگی مصداق از خودگذشتگی و به خدا پیوستگی و  تلاش مداوم و مخلصانه و گمنامانه بودند.

ایشان با تجلیل از شهدای هسته ای ادامه داد :داستان این بزرگان شهید از یک منظر برای ما می تواند تراز زندگی باشد این شهیدان بزرگوار یک تراز جدیدی برای نسل جوان برای نسل دانشگاهی رقم زدند و این تراز را  به حجت پایداری برای ما تبدیل کردند . امروز کسی نمی تواند بگوید در این جامعه نمی شود کاری کرد نمی توان پیشرفت کرد، این شهدا برای ما حجتی هستند که نشان می دهد ما می توانیم.

دکتر لنکرانی در پاسخ به  سوال خبرنگار شیرازه که هدف دشمن از  ترور ها و تحریم چیست گفت: خصلت استکبار ارعاب است و مهمترین روشی که در طول تاریخ برای آنها باعث  احاطه بر دنیا می شود روش ارعاب است  این روش در ایام مختلف جلوه های مختلفی داشته است و مصداق امروز آن ترور و تحریم است اینکه دشمن با ما دشمنی کند عجیب نیست انچه عجیب است این است که برخی دوستان این ارعاب ها را جدی بگیرند و در برابر آن سستی نشان بدهند با این صحبت ها که در این ایام می شنویم باید پایداری و استقامت از خود نشان بدهیم.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عادل
Germany
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
0
طيب الله انفاسكم